به گزارش افکارخبر، عابد فتاحی در مصاحبه با ایلنا گفته است: مردم ما آگاهند و اینکه تندروها با هجمه‌های مختلف بخواهند عده‌ای را به نام ارتباط با سال ۸۸ و گروهی را به دلیل رابطه با فلان حزب، دسته‌ای را به نام جاسوسی برای انگلیس و جریانی را به خاطر نزدیکی با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برانند، راه به جایی نمی‌برد.

وی گفت: مگر حضرت امام در مورد آیت‌الله هاشمی نفرمودند تا زمانی که هاشمی زنده است، انقلاب زنده خواهد بود، امروز کسانی که اساسا وزنی در سیاست کشور ندارند، برای تخلیه روحی خود با تندترین ادبیات از آیت‌الله هاشمی انتقاد می‌کنند.
فتاحی افزود: همه باید ارزش‌های این کشور، انقلاب و خودمان را بدانیم و بزرگان انقلابمان را زنده به گور نکنیم. چرا که زنده به گور کردن کسانی که این انقلاب را تحقق بخشیدند، زنده به گور کردن انقلاب است.

یادآور می‌شود آقای فتاحی مانند برخی از همفکران خود جمله امام را تحریف می‌کند چرا که حضرت امام در ماجرای ترور آقای هاشمی به دست سازمان منافقین نگفتند «تا زمانی که هاشمی زنده است، نهضت و انقلاب زنده است»، بلکه تأکید کردند «بدخواهان بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است». یعنی بقای هاشمی به بقای نهضت است و نه بقای نهضت به بقای هاشمی! با این وصف اگر مثلا دختر آقای هاشمی پس از نقش‌آفرینی دوشادوش منافقین در آشوب ۸۸ و بازداشت شدن و به زندان رفتن، دوستی با بهایی‌ها و اعضای سازمان منافقین به هم زد و آنها را دوستان جدید و خوب خود معرفی کرد، تکلیف چیست؟

یا اگر سردهندگان شعارهایی مانند «انتخابات بهانه است - اصل نظام نشانه است»، «مرگ بر اصل ولایت‌فقیه»، «نه غزه - نه لبنان» که علنا روی جمهوری اسلامی خط کشیدند و دنبال پایان دادن به حیات انقلاب بودند، در جبهه مشترک با آقای هاشمی ایستادند، آن وقت تکلیف چیست؟ آیا آنگاه مثلا باید بقای نهضت را به بقای منافقین گره زد؟ به تعبیر امیرمومنان، افراد با میزان حق و باطل شناخته می‌شوند نه اینکه حق و باطل را با افراد و تحول و تغییر آنها سنجیده شوند.

این نکته هم گفتنی است که فتاحی مردادماه گذشته در اظهارنظری عجیب گفته بود: «احساس می‌شود که در ۱۲ سال گذشته، اروپا از ورود ابرهای بارشی به آسمان ایران جلوگیری کرده و از زمان توافق آب و هوای کشور به کلی متحول شده است. به نظر می‌رسد که ما بعد از مذاکرات به صفحه جهانی بازگشته‌ایم.»!

وی در گفتوگو با یکی از سایتهای محلی استان آذربایجان ضمن دفاع محکم از توافق وین اعلام کرده بود: بعد از مذاکرات شرایط لازم برای احیاء دریاچه ارومیه ایجاد شده است، همانطور که مشاهده میکنید شرایط جوی کشور بعد از مذاکرات تغییر کرده و بارشها افزایش پیدا کرده است! گرمای هوای در شهرهای بزرگ کشور کاهش یافته و به نظر میرسد، علت خشکسالیهای اخیر جنگ و جدال هستهای بوده است.!!