حمایت زیرپوستی برانکو از آقا کریم و بازیکنان

به گزارشافکارخبر، برانکو ایوانکوویچ در فاصله تعطیلی بین لیگ قصد دارد تا تیمش را با آمادگی کامل به رقابت های لیگ بفرستد. وی از آغاز رقابت های لیگ تحت انتقادهای زیاد قرار گرفت اما با پیروزی مقابل فولاد، ابرهای تیره کنار رفتند.

با این وجود برای تیم بزرگی مثل پرسپولیس مشکل همیشه هست.

وی در خصوص مسایل مختلفی به گفت و گو پرداخت که در زیر می خوانید:

* موهایتان از زمانی که به ایران آمدید سفیدتر شده است.

بالاخره من در این سال ها پیر شده ام و فکر می کنم دلیل سفیدی موی من همین باشد.

* فکر می کنید چقدر از موهایتان به خاطر پرسپولیس سفید شده؟ اینجا اعتقاد دارند در ایران فشارهای کار هم بر سفیدی مو تاثیر دارد.

من فکر می کنم سفیدی موی من فقط به خاطر پیر شدن من است. البته این را هم قبول دارم که فشار کار در ایران بسیار زیاد است البته سعی می کنم تا خودم را سازگار کنم همانطور که در تمام این سال ها چه به عنوان سرمربی تیم ملی و چه به عنوان سرمربی پرسپولیس این کار را کردم.

* شما همیشه این را گفته اید که دوست دارید مربی باشگاهی باشید تا مربی تیم ملی، آیا بعد از حضور در پرسپولیس هنوز هم بر اعتقاد خود پابرجا هستید؟

من وقتی این موضوع را گفتم اعلام کردم که دوست دارم مربی باشگاه باشم. تا مربی تیم ملی و این در مورد پرسپولیس هم صدق می کند به همین خاطر بود که درخواست مسوولان پرسپولیس را قبول کردم و بلافاصله به ایران آمدم تا مربی پرسپولیس شوم.

* آیا از اینکه سرمربی پرسپولیس شدید پشیمان نیستید؟

من از کار کردن با بازیکنان پرسپولیس لذت می برم از اینکه بازیکنان باانرژی دارم که خیلی سخت کار می کنند لذت می برم. من در حال حاضر شش بازیکنم را در اختیار ندارم. اما این مهم نیست، مهم این است که کلا از مربیگری بازیکنانی که در پرسپولیس دارم لذت می برم. اگر مشکلاتی وجود دارد مشکلات باشگاه است و این جدا از مساله بازیکنان من است. ما همه می دانیم که مشکلاتی داریم که من توقع نداشتم این مشکلات را داشته باشیم. اما به هر شکل با تمام این مشکلات من از کار کردن در پرسپولیس راضی هستم.

* روز اولی که پرسپولیس برای مذاکره با شما جلو آمد حسینی هدایتی و نژاد فلاح نماینده باشگاه بودند آیا این تغییر و تحولات به ضررتان تمام نشد.

من از روز اولی که با من تماس گرفته شد با نژاد فلاح مذاکره داشتم و هدایتی پشتیبان نژاد فلاح بود و پشت او ایستاده بود. در آن زمان قرار بود که ما در تیم مشکلی نداشته باشیم. اما یک روز قبل از آماده سازی طاهری به روی کار آمد و وی بدون پول شروع کرد به فعالیت و در این مدت تمام تلاشش را هم کرد و قرار بود بهترین کارها انجام شود و حمایت و اسپانسر وجود داشته باشد. اما بعد از آن من دیگر از این موضوع اطلاعی ندارم. تمام این مسایل برای چند ماه پیش بود و از حمایت ها اطلاعی ندارم. اگر اتفاقی دیروز در تمرین افتاده و بازیکنان اعتراض کرده اند این مشکل از دیروز نیست بلکه برای مدت زیادی است که اتفاق افتاده است.



*اگر صادقانه بخواهید جواب دهید آیا خودتان را تنها می بینید یا هنوز حمایت هیات مدیره را حس می کنید؟

نمی دانم چه بگویم هر مربی به این نیاز دارد که حمایت شود. اما فکر می کنم من هم حمایت می شوم.

* در این پنج هفته تا زمانی که پرسپولیس نتایج خوبی نگرفته بود اسامی مربیان زیادی به گوش می رسید. آیا این موضوع شما را ناراحت نمی کرد؟

در تمام باشگاه های بزرگ این اتفاق می افتد که اگر نتیجه نگیریم به دنبال مربیان دیگری می روند و با آنها مذاکره می کنند. طبیعی است این اتفاقات رخ دهد. اما بیشتر شایعات از روزنامه ها ناشی می شود. من ابتدا با نژادفلاح شروع کردم و با طاهری ادامه دادم. اما از رسانه ها می شنیدم که می خواهند با فرهاد کاظمی یا افشین قطبی من را جابه جا کنند حتی می خواستند من را محمد مایلی کهن جابه جا کنند و یا اینکه صبحت بود با سه مربی خارجی صحبت شده اما من به این چیزها توجه ای ندارم و کار خودم را می کنم.

*حسین هدایتی چند بار مصاحبه کرده و اعلام کرده که لیست او با بازیکنانی که حالا وارد پرسپولیس شده اند کاملا تفاوت داشت.

من هیچ صحبتی با هدایتی نداشتم و فقط یک بار با او صحبت کردم. او دوست داشت که صاحب باشگاه شود و با من صحبت کرد و به من گفت که اگر صاحب باشگاه شوم چه کارهایی می کنم و من بعد از آن صحبت به کرواسی رفتم اما اتفاقاتی افتاد که باشگاه همچنان در دست دولت باقی ماند.

* در این مدت هیچ وقت برای استقلال کری نخواندید، چرا؟

من هیچ وقت به استقلال فکر نمی کنم و برای من اهمیتی هم ندارد. استقلال هم باشگاه بزرگی است و به آن احترام می گذارم. اما من به فکر تیم خودم هستم.

* وقتی سرمربی تیم ملی بودید آیا فکر می کردید زمانی برای سرمربیگری پرسپولیس به ایران بیایید؟

من همیشه فکر می کردم که روزی به ایران برگردم. وقتی از جاهای دیگر پیشنهاد داشتم همان موقع هم باشگاه پرسپولیس از من خواست که سرمربی این تیم شوم و بالاخره من این را قبول کردم.

* می گویند کرانچار دوست صمیمی شما باعثشد تا شما جلال حسینی را جذب نکنید.

من هیچ وقت با کرانچار در مورد جلال حسینی صحبت نکردم. من آخرین باری که با کرانچار صحبت کردم قبل از بازی لخویا بود. کرانچار دوست بسیار خوب من است اما هیچوقت با او درباره حسینی صحبت نکردم و او هرگز نظر من را درباره حسینی تغییر نداد.



* آیا بازی ستارگان را تماشا کردید؟

متاسفانه من در زمان بازی در کرواسی بودم و نتوانستم این بازی را ببینم.

* از آخرین باری که شما سرمربی تیم ملی بودید، علی دایی و علی کریمی با یکدیگر به اختلاف خوردند قرار بود در جام ستاره ها با هم آشتی کنند اما این اتفاق نیفتاد.

من نمی دانم چه اتفاقی بین این دو افتاده که اختلافشان اینقدر طول کشیده است. اما چیزی که هست من به هردوی آنها احترام می گذارم. هم علی دایی و هم علی کریمی جزو بزرگان فوتبال جهان هستند و دارای رکورد جهانی هستند. اما نمی دانم چه چیزی باعثاختلاف آنها شده است.

*بازیکنان تان به مشکلات مالی اعتراض زیادی دارند آیا این موضوع به تیم ضربه نمی زند؟

توجه باید داشته باشید که در هر باشگاه بزرگترین مشکل پول است. اگر پول داشته باشی مشکلات کوچک می شوند و اگر نداشته باشید مشکلات بزرگ. باشگاه پول بازیکنان را نداده است و این خیلی مدت پیش اتفاق افتاده است هر بازیکنی که کار می کند حقوق باید بگیرد همانطور که شما به عنوان خبرنگار اگر پول نگیرید کار نخواهید کرد و من از این بابت پشت بازیکنان خودم هستم.

* مهدی طارمی در نظر سنجی برنامه ۹۰ به عنوان بهترین بازیکن ماه انتخاب شد. آیا به نظر شما که یک مربی حرفه ای هستید این بازیکن قابلیت بازی در تیم های درجه یک اروپا را دارد؟

طارمی قابلیت های بسیار زیادی دارد و مطمئن پتانسیل بازی در اروپا را هم دارد اما باید بسیار کار کند. ولی چیزی که مهم است این است که نمی شود یکدفعه به تیم های درجه یک اروپایی وارد شوی حتی کسانی مثل مهدی مهدوی کیا، علی دایی و کریم باقری از تیم های درجه ۲ شروع کردند و بعد به تیم درجه یک رفتند و این مساله درباره بازیکنان ایرانی صدق می کند.

* طاهری گفته که مسلمان را او به شما پیشنهاد داده آیا این موضوع را تایید می کنید؟

طاهری درباره بازیکنان زیادی با من صحبت کرد. ما در زمان نقل و انتقالات مشکلات زیادی داشتیم و قرارداد بازیکنان را نمی توانستیم ثبت کنیم. اما به بازیکنان خوبی احتیاج داشتیم. محسن مسلمان کیفیت بالایی دارد ولی فقط به خاطر اینکه دیر به ما ملحق شد هنوز نتوانسته برای ما بازی کند. ما در تیم بازیکنانی مثل هادی نوروزی، عالیشاه، کمندانی و احمدزاده را داریم که بازیکنان بسیار خوبی هستند.

* شما مربی بسیار بزرگی هستید. آیا تا به حال به این فکر افتاده اید تا برای خروج از مشکلات تیم با مدیریت باشگاه صحبت کنید؟

من به عنوان مربی کارهای زیادی انجام دادم. مربی نباید وارد کارهای مدیریتی شود. شاید من بتوانم به باشگاه کمک کنم. اما این موضوع بستگی به نوع مدیریت دارد در یک باشگاه مثل بارسلونا یک مدیر برای مشکلات باشگاه نظرسنجی می گذارد و از مربی هم نظر می خواهد. در یک باشگاه مثل چلسی مالک آن آبراموویچ تمام باشگاه را در اختیار دارد و خودش تصمیم می گیرد چه کار کند اما چیزی که مهم است این است که پرسپولیس فعلا دولتی است و دولت برای تیم تصمیم می گیرد اما اگر گوش شنوایی باشد من هم توصیه هایی به باشگاه خواهم کرد.



* کریم باقری روز گذشته به نمایندگی بازیکنان مصاحبه تندی انجام داد که این مصاحبه واکنش طاهری را در پی داشت. شما این بحران را چطور می بینید؟

من بازیکنانم را راضی می خواهم بازیکنانی می خواهم که آنها با انگیزه بالا و لبخند کار کنند و با صددرصد انگیزه به تمرین بیایند و اشتیاق داشته باشند. اما وقتی مشکلات مالی وجود داشته باشد اینها را نخواهیم داشت. من پشت بازیکنان و مربیان خودم هستم آنها ارتش من هستند و حق را به آنها می دهم.