می‌شود به لاریجانی تکیه کرد

به گزارش افکارخبر، " داریوش قنبری " عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری اظهار داشت: باتوجه به نقش " محمدرضا عارف " در پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲، جامعه اصلاح‌طلبی انتظارات بالایی برای سرلیستی وی دارد.

وی درباره دیدگاه اصلاح‌طلبان نسبت به سرلیستی " علی لاریجانی "، گفت: در سالیان گذشته، مواضع علی لاریجانی به سمت اعتدال نزدیک بوده است و همین باعثشده که وی، جایگاه ویژه‌ای در میان اصلاح‌طلبان داشته باشد.

قنبری با بیان اینکه اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس می‌توانند به لاریجانی تکیه کنند، تصریح کرد: قطعا لاریجانی این ظرفیت را دارد که مورد حمایت اصلاح‌طلبان قرار بگیرد اما چون وی احتمالا مثل گذشته از شهر قم کاندیدا خواهد شد، بحثسرلیستی رئیس مجلس برای اصلاح‌طلبان در تهران عملی نخواهد بود.

وی تأکید کرد: شاید خود علی لاریجانی نگفته که اصلاح‌طلب است اما مواضع وی به مواضع اصلاح‌طلبان بسیار نزدیک است. به طور کلی منعی برای حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی و عارف نمی‌بینم و امکان حمایت از هر دو گزینه وجود دارد.

قنبری با تأکید بر اینکه حمایت از لاریجانی باعثتقویت موضع اصلاح‌طلبان می‌شود، خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس، انتخاباتی نیست که اصلاح‌طلبان بخواهند فقط از یک گزینه حمایت کنند چراکه جریان اصلاح‌طلبی باید برای ۲۹۰ کرسی مجلس برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی درباره اظهارات اخیر " عباس عبدی " فعال سیاسی اصلاح‌طلب، مبنی بر اینکه برای پیشبرد برنامه‌های اصلاح‌طلبی لزوما نیازمند یک اصلاح‌طلب نیستیم، گفت: اصلاح‌طلبان باید دایره اصلاح‌طلبی را باز بگذارند تا نیروهای معتدل اصولگرا هم به کار گرفته شوند.

قنبری ادامه داد: زمینه همکاری معتدلین جریان اصولگرا به دلیل پر رنگ‌بودن عنصر عقلانیت در میان ایشان، همواره با اصلاح‌طلبان وجود داشته است.

عضو شورای مرکزی حزب مردمسالاری با بیان این مطلب که اصلاحطلبان نباید خود را به آنچه در گذشته بودهاند محدود کنند، گفت: یکی از راهها برای توسعه پایگاه اجتماعی اصلاحطلبان، نفوذ در میان اصولگرایان معتدل است.