حالا برای بازگشت به پرسپولیس زمان دارم

به گزارش افکارخبر، او که در آستانه ٣۴ سالگی قرار دارد، ‌ امسال با نفت شروع خوبی در لیگ نداشته اما امیدوار است این اتفاق ضربه‌ای به حضورش در جمع ملی‌پوشان نزند چون معتقد است رقابت در تیم‌ملی لحظه‌ای شده و با یک لحظه غفلت نفر جدیدی جای او را خواهد گرفت. در ادامه گفت‌وگو با سیدجلال حسینی در آستانه رویارویی با گوام در مرحله مقدماتی جام‌جهانی می‌خوانید:

‌ از بازی نفت در لیگ قهرمانان آسیا شروع کنیم که شکست خانگی را مقابل الاهلی متحمل شدید.

من قبل از بازی هم گفته بودم که این دیدار برایمان فوق‌العاده سخت خواهد بود چون چند بازیکن خارجی الاهلی را می‌شناختم و می‌دانستم چه سطح بالایی دارند. ما موقعیت برای گلزنی هم داشتیم و می‌شد حداقل این بازی مساوی شود اما واقعا زورمان به بازیکنان خارجی الاهلی نرسید. شاید هزینه‌ای که برای ٣، ۴ بازیکن خارجی این تیم شده بود، باشگاهی مثل نفت آن ‌را در یک برنامه ٥ ساله خرج کند. به‌هرحال به بازی برگشت هم امیدواریم اما کار خیلی برایمان سخت است.
دلیل شروع بد نفت در لیگ برتر و نتیجه نه‌چندان خوبی که در دور رفت مقابل الاهلی به‌دست آمد را چه می‌دانی؟
در صحبت‌هایی که منصوریان از ابتدای فصل با بازیکنان انجام داد، ‌ به ما گفته بود که بیشتر تمرکزتان را روی لیگ قهرمانان آسیا و بازی با الاهلی بگذارید اما متاسفانه مصدومیت چند بازیکن کلیدی ازجمله ایمان مبعلی دردسرساز شد. با این حال معتقدم نفت به خاطر تغییرات زیاد خوب شروع نکرده و بهتر خواهد شد.
نمی‌ترسی با ادامه این روند، تو هم به سرنوشت بازیکنان دیگر ازجمله شجاعی، انصاری‌فرد، ‌ بیگ‌زاده، صادقی و… دچار شوی و جایگاهت را در تیم‌ملی از دست بدهی؟
چرا باید این اتفاق بیفتد؟ مگر من اشتباه فاحشی داشتم یا افت کرده‌ام که جایگاهم را از دست بدهم؟ درباره این بازیکنانی که نام بردید، من نمی‌توانم نظر بدهم که دلیل خط خوردنشان چیست و امیدوارم به تیم‌ملی برگردند اما من سعی می‌کنم حتی اگر تیمم در افت بود، بهترین عملکرد را داشته باشم. البته کی‌روش با بازیکنان جدیدی که به تیم‌ملی دعوت کرده، ‌ یک هشدار به همه قدیمی‌ها داده چون مشخص است هیچ‌کس حاشیه امنیت ندارد. یک لحظه غفلت کنی و سرت را برگردانی، می‌بینی که نفر دیگری جای تو ایستاده است، آن وقت پس گرفتن آن جایگاه برای هرکس سخت می‌شود.
‌ امسال ٣۴ ساله می‌شوی اما همچنان هواداران به تو لقب «صخره» را در قلب دفاع تیم‌ملی داده‌اند. نظرت دراین‌باره چیست؟
هواداران لطف دارند و من هم سعی می‌کنم همیشه بدون حاشیه به کارم ادامه دهم تا واقعا مثل صخره در عمق دفاع تیم‌ملی کار کنم. سن‌و‌سال اصلا برایم مطرح نیست و تا هر زمانی که بتوانم برای تیم‌ملی مفید باشم، هستم.
‌ برسیم به شرایط تیم‌ملی قبل از بازی با گوام. مثل همیشه شاهد اعتراض کی‌روش به کمبود امکانات هستیم…
حرف‌های کی‌روش واقعیت است. اگر بازیکنان هم چیزی نمی‌گویند، ‌ دلیل نمی‌شود که فکر کنید همه چیز فراهم است. من به‌عنوان یک بازیکن حق ندارم درباره امکانات صحبت کنم. خیلی بد است که ما برای رسیدن به جام‌جهانی یک زمین تمرین مناسب نداریم. باور کنید چمن کمپ تیم‌ملی وحشتناک است و شاید به درد بازی‌های محلی بخورد! البته دلیل تکرار اعتراضات کی‌روش هم این است که گوش هیچ‌کس شنوا نیست.
قبول داری حتی اگر امکانات هم کم باشد، ‌ شاید هیچ‌کس این را قبول نکند که تیم‌ملی در برابر گوامی که ١٥‌سال قبل ١٩ گل از ایران خورده، ‌ متوقف شود؟
تمام هدفمان برای پیروزی در این بازی است اما به کسانی که در برد ١٥‌سال قبل مانده‌اند، ‌ می‌گویم که آن برد را از ذهنشان «DELETE + SHIFT» کنند. اگر این گوام همان تیم بود، قطعا در ٢ بازی ابتدایی خود نمی‌توانست ۶ امتیاز کسب کند. من قصد بهانه‌تراشی ندارم اما نباید این حریف را دستکم بگیریم تا مثل بازی با ترکمنستان غافلگیر شویم. امیدوارم حداقل مردم این بازی را جدی بگیرند و برای حمایت از تیم‌ملی به ورزشگاه بیایند. ما اگر بتوانیم در ٢ بازی پیش رو مقابل گوام و هند ۶ امتیاز را بگیریم، ‌ جو کاملا برمی‌گردد و به‌عنوان شانس اصلی صعود از این گروه مطرح می‌شویم.
‌ با این روند، خودت به آینده تیم‌ملی برای رسیدن به جام‌جهانی امیدواری؟
از نظر فنی من هیچ نگرانی‌ ندارم. می‌بینید که نسل تیم‌ملی جوان شده و اینطور شنیدم در برنامه نود گفته‌اند که ٢‌سال میانگین سنی تیم پایین آمده است. کی‌روش نشان داده که هر بازیکنی آماده باشد، ‌ به تیم‌ملی می‌رسد. نگرانی تمام بازیکنان فقط از امکانات و شرایط است که اگر فراهم باشد، ‌ قطعا می‌توانیم مثل دوره قبلی به جام‌جهانی برسیم.
‌ در آخر هم به پرسپولیسی برسیم که با وجود گذشت ٥ هفته از لیگ همچنان هواداران حسرت عدم حضورت را در این تیم می‌خورند!
من درباره اتفاقات ابتدای فصل بارها صحبت کردهام و الان هم از هیچکس ناراحت نیستم. حتی در این چند هفته که پرسپولیس نتیجه نمیگرفت، گفتم مطمئن باشید این تیم به شرایط خوبش بازمیگردد و دیدید که همینطور هم شد. این نظر کادرفنی پرسپولیس و شخص برانکو بوده که مرا نخواست و من هم برخلاف میلم نتوانستم امسال در خدمت هواداران پرسپولیس باشم. با اینحال معتقدم هنوز زمان برای بازگشتم به پرسپولیس باقی است و اگر قسمت باشد دوباره یک روز به این تیم برمیگردم. فعلا بازیکن نفت هستم و از شرایطم در این باشگاه راضیام.