پرواز خطوط هوایی قطر از روی پیراهن بارسا

به گزارش افکارخبر، اعضای باشگاه بارسلونا قرار است در جلسه‌ای در روز ۲۴ یا ۲۵ اکتبر(دوم یا سوم آبان) به اینکه آبی‌و‌اناری‌ها نام تبلیغ خطوط هوایی قطر را از روی پیراهن خود بردارند یا خیر، رأی دهند.

قطع همکاری باشگاه بارسلونا با خطوط هوایی قطر به عنوان یکی از اسپانسرهای اصلی‌اش، یکی از وعده‌هایی بود که برخی از کاندیداهای انتخابات اخیر ریاست کاتالان‌ها از جمله خوان لاپورتا برای جلب نظر اعضای باشگاه داده بودند. به نظر می‌رسد که این موضوع خوسپ ماریا بارتومئو، رئیس آبی‌و‌اناری‌ها را تحت فشار قرار داده است، چون برخی از اعضای باشگاه خواهان بازگشت بارسا به سنت قدیمی‌اش، پیراهن بدون تبلیغ یا حداقل استفاده از این پیراهن جهت امور عام‌المنفعه همچون تبلیغ نام یونیسف بوده‌اند.

قطری‌ها به عنوان اسپانسر اصلی پیراهن بارسلونا تا سال ۲۰۱۶ با این باشگاه قرارداد دارند، اما در نهایت این اعضای باشگاه هستند که تعیین می‌کنند این همکاری تداوم داشته باشد یا نه. گفته می‌شود که قطری‌ها برای ادامه همکاری‌شان با بارسلونا حاضرند بابت هر سال ۶۰ میلیون یورو به این باشگاه بپردازند و قصد دارند یک قرارداد شش ساله جدید با قهرمان اسپانیا منعقد کنند، یعنی تا پایان زمانی که دوره ریاست فعلی بارتومئو به پایان خواهد رسید.

در همین حال گفته میشود که علاوه بر قطریها، یک شرکت بازرگانی الکترونیک در ژاپن به نام راکوتن نیز تمایل دارد به اسپانسر اصلی پیراهن بارسلونا تبدیل شود و قصد دارد قطریها را برای رسیدن به پیراهن بارسا شکست دهد. با توجه به رویکرد منفی که در میان بسیاری از باشگاه بارسلونا نسبت به قطریها وجود دارد، بعید نیست که در پایان سال جاری نام خطوط هوایی قطر از روی پیراهن کاتالانها حذف شود.