به گزارشافکارخبر،در پی وقوع سرقت های متعدد به صورت کف زنی با شیوه و شگرد خاص که چندی پیش در اطراف میدان راه آهن و مقابل بیمارستان بهارلو اتفاق افتاده بود پرونده ای در این زمینه تشکیل و تحقیقات از مالباختگان آغاز شد.

در ادامه ماموران با دعوت از شکات تحقیقات مقدماتی خود را آغاز کردند که با اطلاعات بدست آمده از گفته های شاکیان و با چهره نگاری بعمل آمده تصویر متهمان که یک زن و مرد بودند بدست آمد. جمع بندی اطلاعات بدست آمده در قالب یک گزارش مکتوب به دادسرای ناحیه ۱۱ شهر تهران منعکس شد و با دستور مقام قضایی عملیات شناسایی پلیسی از سر گرفته شد تا اینکه ردپای یکی از متهمان به نام آرین " که دارای چند فقره سابقه کیفری بود بدست آمد.

لذا عملیات تعقیب و مراقبت توسط ماموران تجسس کلانتری ۱۱۵ رازی ادامه یافت تا اینکه در تاریخ سوم شهریورماه ساعت ۰۸۴۵ مخفیگاه متهم در خیابان خوش شمالی شناسایی شد.

عوامل انتظامی با شیوه ها و شگرد های پلیسی پس از باز نمودن درب اصلی ساختمان عوامل این یگان به طبقه دوم منزل مراجعه و طی عملیات غافل گیرانه هرچند متهم قوی هیکل را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

متهمان ضمن اعتراف به بزه انتسابی جهت تحقیقات تخصصی تر و دستگیری سایر همدستان در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سرگرد ضرورنی در تشریح شیوه و شگرد این گونه سارقین به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در این روش سارقان ابتدا سوژه خود را انتخاب و پس از اینکه مطمئن شدند مالباخته وجه نقد به همراه دارد یک دسته دلار اصلی را به مالباخته نشان می دهند سپس به بهانه ی اینکه به دلیل خرید فوری کالا از سطح بازار تهران نیاز مبرم به پول ایرانی دارند و حاضرند مبلغ بیشتری را بپردازند مالباخته را فریب داده در یک چشم به هم زدن پول های دلار جعلی که فاقد ارزش ریالی است با وجوه نقد شاکی تعویض و سریعا از محل متواری می شوند.

وی ادامه داد:یا این شیوه که به کف زنی معروف است بدون اینکه مالباخته در همان لحظه متوجه شود این دلارها تقلبی است از وی سرقت انجام می شود و بدین طریق وجوه خود را از دست می دهد.