احداثشیرخوارگاه جدید در تهران

به گزارشافکارخبر،احمد دلبری با اشاره به شعار اصلی سازمان بهزیستی کشور تحت عنوان «بهزیستی در خانه» اظهارداشت: با توجه به سیاستهای دولت تدبیر و امید و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در نهایت سازمان بهزیستی کشور تلاش می‌شود تا بتوانیم اهداف شعار اشاره شده را محقق نماییم.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی، شناسایی نیازها و در نهایت انتقال آن‌ها به خیرین و نیکوکاران جهت رفع مشکلات و نیازهای مددجویان است.

دلبری بیان داشت: در این زمینه هم‌اکنون تعامل خوبی فی‌مابین مراکز و موسسات خیریه و سازمان بهزیستی استان تهران وجود دارد ضمن اینکه ما به دنبال این هستیم که فرایند صدور مجوز تاسیس مراکز خیریه و نیکوکاری را تسهیل کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران تصریح کرد: ما به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای تحقق اهداف خیر جمعی در نظر داریم سازمانی را تحت عنوان «سازمان داوطلبین بهزیستی استان تهران» راه‌اندازی کنیم.

وی در خصوص جزئیات فعالیت این سازمان بیان داشت: همکاری با نهادهای عمومی غیر دولتی و دولتی از جمله شهرداری‌ها، هلال‌احمر و NGOها در دستور کار این سازمان قرار دارد تا بتوانیم با افزایش شرکای اجتماعی و واگذاری مسئولیت‌های اجتماعی به بنگاه‌های اقتصادی و اصناف مسئولیت اجتماعی و خیر جمعی را هرچه بیشتر و گسترده تر کنیم.

دلبری در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا بهزیستی استان تهران برنامه‌ای برای توسعه شیرخوارگاه‌ها در سطح استان دارد، گفت: خوشبختانه با توجه به ظرفیتی که در مجموعه نیکوکاری و خیرین در استان وجود دارد در این زمینه مشکلی حادی وجود ندارد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در پایان گفت: هرچند که در این زمینه در حال رایزنی و تعامل با وزارت مسکن، راه و شهرسازی هستیم و چنانچه مکان مناسبی را در اختیار ما قرار دهند شیرخوارگاه جدیدی را در استان با مشارکت مردمی احداث خواهیم کرد.