تداوم گردوخاک در دو استان کشور

به گزارشافکارخبر،وضعیت آب‌وهوا شهرهای خوزستان وسیستان و بلوچستان همچنان ناسالم و غبار آلود است.

امیر مرادی رئیس سازمان هواشناسی استان سیستان و بلوچستان در خصوص آب‌وهوای این استان اظهارکرد: سرعت طوفان در منطقه فرودگاهی زابل و زهک امروز به ۷۰ کیلومتر بر ساعت رسید و شعاع دید در زهک به ۷۰۰ متر و در زابل به ۳۰۰۰ متر کاهش یافت.

وی با بیان اینکه میزان غلظت ریزگردها ۲۱۱ میکروگرم است گفت: شرایط هوایی این استان ناسالم است و شهروندان به ویژه سالمندان و کودکان درخواست می شود در صورت ضرورت از منزل خارج نشوند.

رئیس سازمان هوا شناسی سیستان و بلوچستان افزود: این طوفان تا فردا ادامه داشته و جمعه از شدت آنها کاسته می شود و تا اواسط هفته آینده گردو خاک با شدت کمتری در استان حکفرما خواهد بود.

امیر مرادی گفت: برای نواحی شرقی و مرکزی استان افزایش غبار و بادوگرخاک و برای ارتفاعات مرکزی و جنوبی افزایش ابر پیش‌بینی شده است.

وی افزود: از فردا تا اوایل هفته آینده رعدو برق، رگبار باران و احتمال تگرگ و تند باد برای نواحی استان دور از انتظار نیست.

بهادری سازمان هواشناسی استان خوزستان نیز در خصوص وضعیت آب و هوایی این استان گفت: با ورود توده گردوخاک از کشور عراق در ساعت‌های آینده شاهد کاهش دید و افزایش آلودگی در اغلب شهرهای استان به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر خواهیم بود.

وی ادامه داد: میزان آلودگی و غلظت گردوخاک در آبادان و خرمشهر هم اکنون با چهارصدوشصت‌ونه میکروگرم بر متر مکعب سه برابر حد مجاز ارزیابی شده است.

گفتنی است؛ روز گذشته میزان آلودگی هوا در این منطقه ده برابر حد مجاز گزارش شده بود.