لرستان در محاصره آتش و خاک

به گزارشافکارخبر،پلدختر امروز از یک‌سو با آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع خود درگیر شده و از سوی دیگر گردوخاک نفس ساکنینش را به تنگ آورده است.

مهرداد فتحی‌بیراوند مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست لرستان در خصوص وضعیت آب و هوایی پلدختر اظهارکرد: در پی ورود ریزگردهای غربی به آسمان لرستان هم‌ اکنون میزان آلودگی‌ هوا در این شهر به ۱۲ برابر حد مجاز استاندارد رسیده است.

وی با بیان اینکه هوای پلدختر در وضعیت بسیار خطرناکی قرار دارد افزود: میزان ذرات معلق با قطر ۲ونیم میکرون در پلدختر ۴۸۰ میلی‌گرم بر متر مکعب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان ادامه داد: بر اساس شاخص استاندارد آلودگی، هم اکنون بیشتر شهرهای استان با میزان آلودگی ۳ونیم برابر حد مجاز استاندارد در وضعیت ناسالم است.

فتحی‌بیراوند در خصوص آتش‌سوزی مراتع وجنگل‌های پلدختر نیز گفت: آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان پلدختر بعداز ۱۳ ساعت تلاش مأموران منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، نیروهای مردمی و محیط بانان ساعاتی قبل مهار شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون شماری از نیروهای امدادی در محل حریق حضور دارند تصریح کرد: خسارت وارده به منطقه و علت آتشسوزی در دست بررسی است.