به گزارش افکارخبر، حسین طلا نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با تأکید بر تولید با کیفیت ایرانی و همچنین ارزش و بها به نیروی انسانی ماهر و افزایش سرمایه های ملی در پی اظهارات اخیر مقامات مسئول برای نخریدن خودروهای داخلی اظهار داشت: باید این را بدانیم که مردم ایران حق دارند، بهترین خودرو را استفاده کنند؛ خودرویی که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و خدمات پس از فروش مناسبی داشته باشد، نه اینکه خودروی صفر کیلومتر را خریداری کنند و تازه به دنبال حل مشکل گیربکس و یا رفع عیب دیگر قطعات باشند و یا آنکه به نمایندگی مجاز شرکت خودروساز مراجعه می کند و به او بگویند، همه مدل های فلان خودرو این عیب را دارد و نمی توان برای آن کاری کرد؛ این جمله یعنی مرگ خودروسازی در ایران.

وی افزود: مگر می شود فرد خودرویی با تکنولوژی بیست سال و یا بیشتر اروپا را در سال ۲۰۱۵ خریداری کند و بعد بگویند فلان مشکل برای این خودرو عادی است و نمی توان برای آن کاری کرد.

طلا در این باره ادامه داد: ایران تنها کشوری در دنیاست که خودرویی که ۲۵ سال پیش آن را تولید کرده، هم اکنون نیز تولید می کند و جالب آنکه خودروی تولید شده در ۲۵ سال پیش هم اکنون در حال اسقاط شدن است و باید مسئولین فکری برای ارتقای تکنولوژی خودروهای ساخت داخل بکنند. این در حالی است که همواره درباره کاهش مصرف سوخت و انرژی صحبت می کنیم، ولی کم مصرف ترین خودروی ساخت داخل در هر صد کیلومتر ۷ تا ۸ لیتر بنزین می سوزاند؛ این مصرف در کدام خودروی خارجی وجود دارد.

طلا درباره اظهارات وزیر محترم صنایع گفت: ضمن احترام به فرمایش ایشان، جای این سؤال باقی است که باید اصطلاحی برای تولید خودروی بی کیفیت انتخاب کنیم، حال آنکه ایشان کسانی را که خودرو داخلی نمی خرند، خیانتکار و ضد انقلاب نامیدند. حال باید پرسید اگر این گونه است، پس به خودروسازی که خودرویی تولید می کند که ضریب امنیتی آن بسیار پایین است، چه باید گفت؟ مگر مردم جانشان را از سر راه آورده اند که در داخل خودرو بی کیفیت از دست بدهند و یا فلان مسئولی که داشتن خودرو پراید را برای خود کسر شأن می داند و به خبرنگار می گوید، مگر من مثل شما هستم که پراید سوار شوم؛ آیا نباید مردم ناراحت شوند.

وی در این باره ادامه داد: هفته گذشته، یکی از شهروندان تهرانی به دفتر بنده مراجعه کرد و پس از اینکه از دفتر خارج شدند، هرچه به خودروی صفرکیلومتر خود که ۴۰۰ کیلومتر بیشتر کار نکرده بود استارت زدند، روشن نشد. پس از آن با امداد خودرو تماس گرفتند و امدادگر پس از ۲۰ دقیقه بالای سر خودرو حاضر شد و پس از بازدید گفت، خودرو قابل تعمیر نیست و باید به تعمیرگاه برود و رفت. آن بنده خدا به تعمیرگاه آن طرف خیابان مراجعه کرد و تعمیرکار آمد و با روغن ترمز یک قطعه را تمیز کرد که در پی آن خودرو روشن شد.

حال به نظر شما، باید چه نمره ای به خدمات پس از فروش خودروهای داخلی داد؟
دوباره این پرسش را مطرح می کنم؛ مگر مردم چه گناهی کرده اند که باید خودرو بی کیفیت سوار بشوند؛ باید مسئولین وزارت صنایع باید پاسخگو باشند.

طلا در پایان به آمار جالبی اشاره کرد و گفت: این نکته قابل توجه است که از ابتدای سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۷ که انقلاب و کشور در حساس ترین برهه زمانی خود قرار داشت تعداد شهدای انقلاب، شهدای ترور، شهدای قائله کردستان و آمل و همچنین شهدای دفاع مقدس مجموعاً ۲۱۳۰۰۰ نفر است.

حال از ابتدای سال ۱۳۸۰تا پایان ۱۳۸۹ شمار کشته های جاده ای ۲۴۳۰۰۰نفر بوده است. سهم خودروی بی کیفیت در این تعداد کشته ها چه میزان است؟ اینها سرمایه این ملت بودند که در میان این کشته شدگان پزشک، مهندس، وزیر، زن و کودک و نان آور خانواده و ... بوده اند. آیا اینها سرمایه و بیت المال این مملکت نبوده اند؟