زورگیری به شیوه‌ای نوین

به گزارشافکارخبر،این روزها بعد از خلاص شدن از ترافیک سرسام‌آور خیابان‌ها، ‌تازه باید برای توقف ماشینتان به دنبال یک جای پارک باشید، جای پارکی که پیدا کردن آن خیلی راحت نیست و حداقل باید ۱۰ دقیقه در خیابان‌ها سرگردان باشید تا شاید برای یک خرید یا توقف کوتاه محلی را جهت پارک کردن خودرویتان پیدا کنید.

*زورگیری به شیوه‌ای نوین


حالا بعد از پیدا کردن جای پارک زمانی که قصد دارید ماشینتان را پارک کنید باید قبضی را که پارکبان‌ها به عنوان هزینه جای پارک به شما تحویل می‌دهند پرداخت کنید اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود چرا که پارکبان‌ محترم یک جای پارک بهتری را به شما پیشنهاد می‌دهد، جایی که روی ماشین، ‌آفتاب نیفتد و احتمال صدمه دیدن اتومبیل نیز کمتر باشد و البته که برای این جای پارک بهتر باید هزینه‌ای ۲ الی ۳ برابر پرداخت کنید و این یعنی زورگیری در روز روشن!

هر چند هستند افرادی که در این قشر با شرافت تمام همان نرخ مصوب از شما هزینه دریافت می‌کنند.

*از ساعتی ۴۰۰ تومان تا ساعتی ۳۰۰۰ تومان


پیدا کردن جای پارک برای خیلی از مردم به یک معضل جدی تبدیل شده است تا جایی که خانم رسولی ۴۸ ساله کارمند بانکی در یکی از خیابان‌های پرتردد پایتخت در خصوص یافتن جای پارک برای خودروی خود می‌گوید: هر روز صبح ساعت ۷ به نزدیکی محل کار خود می‌رسم و تقریبا ۵ الی۶ دقیقه زمان جهت پیدا کردن جای پارک صرف می‌کنم.

اما گاهی اوقات به دلیل نبود فضا به ناچار مجبور می‌شوم ساعتی ۳۰۰۰ تومان به برخی از پارکبان‌ها بپردازم تا یک جای پارک مناسب برای من در نظر بگیرند.

*خیابان‌ها را اجاره می‌کنیم


اخیرا به دلیل نبود نظارت کافی و موشکافانه بر عملکرد پارکبانها شهروندان مجبور به صرف هزینههای گزافی برای یافتن یک مکان مناسب جهت پارک خودروی خود هستند