به گزارشافکارخبر،داعش گروهک تروریستی است که چندسالی است با نام اسلام و با هدف اسلام‎هراسی از سوی پدیدآورندگانش تقویت می‎شود، شدیدترین مجازات‌ها را برای مردم مناطق تحت تصرف خود در نظر می‌گیرد، مجازات‌هایی که نه تنها اسلام که دین رأفت است، بلکه هیچ قانون انسانی‎ای آن را تایید نمی‎کند. جنایت اسپایکر که حدود ۱۷۰۰ عراقی در آن اعدام شدند، فاجعه مردمی استان صلاح‌الدین در روز نخست تصرف و کشتار مردم سنجار از جمله جنایات بارز این گروه تروریستی است.

یبصثیضص
" داعش " یک سازمان شورشی - جهادی - تروریستی است که در بخش‌هایی از سوریه، عراق، افغانستان، لیبی و مصر فعالیت می‌کند. داعش یکی از رادیکالی‌ترین گروه‌های به اصطلاح اسلام‌گرا در خاورمیانه است. ریشه این گروهک تروریستی خودساخته به جماعت " توحید و جهاد " می‌رسد که توسط ابومصعب الزرقاوی تأسیس و بعدها به القاعده عراق معروف شد. رهبران داعش از ابتدا تاکنون، ابومصعب الزرقاوی، ابوحمزه المهاجر، ابوعمرالبغدادی بودند و اکنون ابوبکر البغدادی زمامدار این گروهک تروریستی است. ایدئولوژی اصلی آنها جهادگرایی، سلفی‎گری، شیعه ستیزی و وهابی‌گری و خیال خام این گروه تأسیس خلیفه جهانی است.
ابوبکر البغدادی از کجا آمده است.
**ابوبکر البغدادی کیست و از کجا آمده است؟
ابراهیم بن عواد ابراهیم بن علی بن محمد بدری مقلب به ابوبکر البغدادی یا ابو دعا متولد شهر سامرا است وی مدتی را در کمپ بوکا در عراق زندانی آمریکایی‌ها بود. به گفته یک مقام عراقی، ابوبکر البغدادی نام واقعی این تروریست نیست و او به خوبی هویت اصلی خود را پنهان ساخته است. این مقام عراقی اعلام کرد که البغدادی شدیدا از بیماری پارانوئید یا همان اختلال شخصیت رنج می‌برد. این جنایت کار قرن خود را در میان جماعت داعش به عنوان خلیفه تمامی مسلمانان جهان معرفی کرده است.
ابوبکر البغدادی از کجا آمده است.
**البغدادی یک تروریست بالفطره است
" درک هاروی " مشاور اطلاعاتی ویژه ژنرال پترائوس فرمانده سابق نیروهای مرکزی آمریکا در تعریف ابوبکر بغدادی، گفته است که البغدادی را برتر از همتایش ابومصعب الزرقاوی هسته اولیه داعش در عراق می‌داند و حتی در برخی زمینه‎های تروریستی او را از اسامه بن لادن هم برتر می‌شمارد. هاروی اعتراف کرده که آمریکایی‌ها به اشتباه البغدادی را آزاد کردند. او یک تروریست بالفطره است.
ابوبکر البغدادی از کجا آمده است.
**بوکا، پرورش دهنده‌ داعش؟

اردوگاه بوکا که برخی منابع اطلاع رسانی آن را گوانتاناموی دیگر می‎دانند، در ام‌القصر و ۶۰ کیلومتری غرب بصره ساخته شده است. تقریبا همه گزارشاتی که در مورد زندان بوکا منتشر شده، این موضوع را نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد زندانیان بوکا، عراقی و اهل تسنن، ۱۶ درصد شیعه و ۴ درصد غیرعراقی هستند. بسیاری از کارشناسان شرایط بوکا را با جهنم مقایسه می‌کنند و معتقدند که قانون بوکا بسیار بدتر از قانون جنگل است.
یبصثیضص
ابوبکر البغدادی از کجا آمده است.
کسانی که البغدادی را از نزدیک دیده‌اند او را فردی مبهم معرفی کردند که چندین لهجه محلی را به خوبی بلد است. البغدادی حتی در دیدار با فرماندهان تحت امرش، صورتش را می‌پوشاند تا شناخته نشود. برخی معتقدند تفکرات طایفه‌ای البغدادی در مقایسه با دیگر فرماندهان القاعده بسیار شدیدتر است. عده‌ای معتقدند که زندان‌های بوکا مرکز ظهور و رشد داعش بوده است. البغدادی همچنینچندین سال در افغانستان با گروه‌های افراط گر و طالبان همکاری داشته است.
یبصثیضص
**جنگ‌های داخلی میان داعش و القاعده

سال ۲۰۱۳ زمانی که داعش شکل گرفت رسما اعلام حضور کرد، البغدادی اظهار داشت جبهه‌النصره به دولت اسلامی عراق و شام پیوسته است و با داعش ادغام شده است، اما رهبر جبهه‌النصره ابومحمد الجولانی این ادغام را تکذیب کرد و خودش را وفادار به ایمن الظواهری، رهبر القاعده اعلام کرد که اظهار داشته بود داعش باید از بین برود. به همین دلیل جنگ‌های سنگینی میان داعش و جبهه‌النصره درگرفت و داعش توانست با بیرون راندن جبهه‌النصره از شهر رقه، این شهر را تصرف و آن را بعنوان پایتخت خود اعلام کند. از همین زمان بود که دوستان قدیمی به دشمن یکدیگر تبدیل شدند.
اما ناگفته پیداست آتش جنگی که از ۵ سال پیش در خاورمیانه روشن شد، تنها برای کسب قدرت بود. اما در این میان جبهه مقاومت بسیار هوشمندانه به میدان آمده و به دنبال پیروی از حق و دفاع از آن است و اجازه‌ هیچ گونه سوءاستفاده از این وضعیت را به هیچ کس نمی‌دهدروزی می‌ر سد که رسانه‌های جهان خبر نابودی این جنایتکاران بشری را مخابره می‌کند.