قول مساعد اوباما به ملک سلمان برای مقابله با ایران

به گزارشافکارخبر، اوباما و ملک سلمان قرار است روز جمعه، در نخستین سفر پادشاه عربستان به آمریکا از زمان رسیدن به قدرت، با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند. کاخ سفید قصد دارد در این دیدار به ملک سلمان اطمینان دهد که توافق ایران به معنای ناامن شدن خاورمیانه نیست.

اوباما همچنین قرار است به پادشاه مهمترین کشور عرب هم‌پیمان آمریکا درباره کمک نظامی برای مقابله با آن چه تهدید نظامی ایران نامیده شده اطمینان دهد.

بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی اوباما، در این باره ادعا کرد: اگر ایران بخواهد از پول‌های آزاد شده بر اثر لغو تحریم‌ها برای تهدید همسایگانش استفاده کند، آمریکا از هیچ اقدامی برای منع این کشور فروگذار نخواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا و پادشاه عربستان در این دیدار درباره بحران یمن گفتگو خواهند کرد. قرار است اوباما از ملک سلمان بخواهد به تجاوز نظامی به این کشور پایان دهد.

اوباما در اجلاس سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس که در ماه مه (۳۱ روز منتهی به ۱۱ خرداد) به میزبانی آمریکا برگزار شد، به این کشورها درباره کمک نظامی اطمینان داد. در این اجلاس قرار شد دولت اوباما به این کشورها برای ایجاد یک سامانه دفاع موشکی مشترک و افزایش امنیت سایبری و دریایی یاری رساند.