پاسخ کُری‌خوانی سرمربی فیلیپین را در زمین دادیم

به گزارشافکارخبر، حامد آفاق پس از برتری ۷۴ بر ۶۵ تیم ملی بسکتبال ایران مقابل فیلیپین در جام ویلیام جونز اظهار داشت: بچه‌ها در این مسابقه با غیرت بازی کرده و از همان اول دفاع پر فشاری داشتند. در نیمه اول ۳۰ گل بیشتر نخوردیم و این نشان می‌دهد در کار دفاعی موفق بودیم.

وی ادامه داد: آنها شناخت خوبی از تیم ما داشتند. بازیکنان ایران مقابل تیم‌هایی مانند ژاپن، چین، کره و فیلیپین دو برابر و انرژی می‌گذارند و امروز هم همان انرژی دو برابر را گذاشتند. قبل از آغاز مسابقه مربی آنها کری زیادی خوانده بود که این بار شکست‌تان می‌دهیم، اما نشان دادیم که برنده در زمین مشخص می‌شود.

ملی‌پوش بسکتبال ایران با اشاره به اینکه بچه‌های ما نشان دادند چه توانایی‌هایی دارند، گفت: فیلیپین سه بازیکن آمریکایی اضافه کرده بود، اما هیچ کاری نتوانستند بکنند. مربی فیلیپین هم بیشتر از آنها استفاده کرد و هیچ تاثیری نداشتند. اگر یک بازیکن آمریکایی دیگر هم به ترکیب آنها اضافه شود، با درایت کادرفنی شکست‌شان می‌دهیم.

آفاق در مورد استفاده بائرمن از هر ۱۲ بازیکن در مسابقه، گفت: مربیان قبلی تفکرشان اینطور بود که ۵ نفر اصلی‌شان مشخص بود و سایر نفرات انگیزه لازم را نداشتند، اما الان مشخص نیست و هر ۱۲ بازیکن برای بازی امید دارند و آماده هستند.

وی در مورد تورنمنت ویلیام جونز گفت: ۲ سه هفته دیگر برای جام ملت‌های بیشتر وقت نداریم و ویلیام جونز کمک زیادی به ما می‌کند و اکثر قدرت‌های آسیا در این مسابقات هستند و می‌توانیم اشتباه‌مان را برطرف کنیم.

این ملی پوش بسکتبال در پاسخ به این سوال که شرایط تیم ملی را برای جام ملت‌ها چطور ارزیابی می‌کنی، گفت: فکر می‌کنم که امسال شرایط خیلی برای ما بهتر خواهد بود و با تفکرات بائرمن از لحاظ دفاعی ۵۰ درصد بهتر شده‌ایم و در مسابقات به طور میانگین ۵۰ گل می‌خوریم. این یعنی دفاع ما واقعا خوب شده است. اگر مصدومی نداشته باشیم و با همین روند پیش برویم، می‌توانیم همانند دوره گذشته قهرمان شویم.

تیم ملی بسکتبال ایران فردا در هفتمین بازی به مصاف تایوان الف می‌رود.