حمایت یهودیان جهان از توافق هسته‌ای ایران

به گزارشافکارخبر،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه حضور خود در نیویورک با جامعه یهودیان ضد صهیونیست آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار ابتدا خاخام «موشه داوبک» رئیس جامعه یهودیان ضد صهیونیست آمریکا از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم و دارای مردمانی متدین و مهربان یاد کرد و گفت: می دانیم که ایران دارای مردمی متدین، متمدن، مهربان و دارای فرهنگ و تاریخ غنی است.

وی با بیان اینکه جامعه یهودیان نیویورک، تشکیلاتی سیاسی نیست، افزود: به دنبال تبعیت واقعی از آموزه های اصلی تورات و خداوند متعال هستیم و هدف ارتقای ایده های یهودیت ناب را پیگیری می کنیم.

*اهداف صهیونیست ها با آموزه های ناب یهودیت سازگاری ندارد


وی افزود ‌: یهودیت ناب هیچ تناسبی با صهیونیسم ندارد چرا که یهودیت بیش از سه هزار سال قدمت دارد ولی صهیونیسم تنها ۱۵۰ سال پیش و بر اساس یک نقشه سیاسی به وجود آمد.

رئیس جامعه یهودیان آمریکا همچنین گفت: صهیونیسم یک جنبش سیاسی است که اهدافی را دنبال می کند که با آموزه های یهودیت ناب سازگاری ندارد.

*یهودیان ایران اعمال مذهبی خود را آزادانه انجام می‌دهند


وی با اشاره به اوضاع یهودیان در کشورمان گفت: بسیار خرسندیم از اینکه در ایران با آنکه تعداد پیروان دین یهود زیاد نیست ولی آنها در مجلس نماینده دارند و اعمال مذهبی خود را آزادانه انجام می دهند که نشان دهنده احترام مسئولان و مردم ایران به دین حضرت موسی و پیروان آن است.

وی همچنین گفت: ‌ تمام یهودیان جهان از توافق هسته ای اخیر حمایت می کنند و آن را در جهت صلح و ثبات جهان می دانند و فقط صهیونیست ها با آن مخالفند.

*لاریجانی: پیروان ادیان الهی در ایران در آرامش زندگی می‌کنند


در ادامه این دیدار، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعالیم و آیین یهود گفت: آیین مقدس یهود بر پایه خداپرستی است و در قرآن کریم نیز حضرت موسی(ع) از پیامبران دارای کتاب آسمانی و مورد احترام مسلمانان است.

وی افزود: پیروان تمام ادیان الهی از جمله یهودیان در ایران در صلح و آرامش زندگی می کنند و مناسک دینی خود را ‌آزادانه و بدون محدودیت انجام می دهند و در مجلس هم نماینده دارند.

*صهیونیست‌ها و افراطیون مسلمان؛ به‌دنبال تخریب چهره ادیان یهود و اسلام


وی افزود: صهیونیسم در بخشی در جهان در جهت تخریب دین یهود و تروریست ها و افراطیون به ظاهر مسلمان نیز در بخش های دیگر از منطقه خاورمیانه با اقدامات مذبوحانه خود قصد دارند چهره اسلام را مخدوش کنند.

*موضع یهودیان با موضع صهیونیست‌ها درباره توافق هسته‌ای متفاوت است


رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق هسته ای کشورمان با ۱+۵ گفت: آنچه در جامعه آمریکا و برخی جاهای دیگر در جهان تبلیغ منفی می شود که این توافق خوب نیست به تحریک رژیم صهیونیستی صورت می گیرد و مردم ما می دانند که یهودیان جهان این توافق را در جهت صلح و آرامشی بین المللی می دانند و موضع آنها با صهیونیست ها تفاوت دارد.