مراسم بزرگداشت شهید کاوه در مشهد

به گزارشافکارخبر، مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سردار شهید اسلام، شهید محمود کاوه از لحظاتی قبل در محل حسینیه بهشت رضا(ع) مشهد مقدس آغاز شد.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در این مراسم، در بخش ابتدایی سخنانش با بیان اینکه امام راحل منشاء اقتدار، آبرو، استقلال و آزادی ملت ایران و احیای مکتب اسلام در عصر جدید بودند، اظهار داشت: خداوند متعال را سپاسگزاریم که در این مکان معنوی و در جوار شهیدان والامقام انقلاب اسلامی و در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم در جمع خانواده بزرگوار شهیدان شرف حضور داریم. بنده حقیقتاً برای خود این حضور را یک عنایت الهی و یک توفیق می‌دانم.

وی افزود: خداوند در قرآن چشمان ما را به روی حقایق باز می‌کند و جنبه ملکوتی حقایق را نشان می‌دهد، خداوند در قرآن شهیدان را زنده می‌داند و این یک حقیقت مسلم است که آنها زنده هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: هر کشوری و ملتی بدون داشتن مردان و زنان بزرگ به شکوه نمی‌رسد، رمز و راز بزرگی ملت ایران در نظام جهانی، ستاره‌های درخشانی‌اند که در دوران انقلاب و دفاع مقدس در جهادی نابرابر و عاشورایی توانستند سیاست‌های بزرگترین امپراتوری تاریخ بشر را دفن کنند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: عظمت این ملت به مردان و زنانی است که اراده هجرت داشتند و در خطوط مقدم نبرد برای از دست‌دادن‌ جان خویش، از یکدیگر سبقت می‌گرفتند، شهدا برای ما کهکشانی پر از ستاره ساختند که مسیر عزت و استقلال و آزادی و آبرو و شرف ما را در جهان امروز نشان می‌داد و همچنان نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بدون داشتن شهیدانی این‌چنین والامقام، نمی‌توانستیم نیروی مقاومت و ثبات‌قدم را برای مقابله با دشمنان اسلام و ایران در پیکره اجتماعی و ملی خود متبلور کنیم، گفت: بدون آن‌ها نمی‌شد برابر این قدرت‌های زورگو و نیروی نظامی قدرتمند ایستاد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: تاریخ نمونه‌های بی‌شماری از کشورهایی دارد که نامی از آن‌ها در جغرافیای جهان نیست و اگر هم حیاتی دارند در ذلت است، اما ایران بزرگ امروز به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای دارای تاثیر جهانی است و در نظام بین‌الملل می‌درخشد و این جز تاثیر خون شهیدان نیست.