امضای صد نماینده برای برکناری رییس مجلس عراق

به گزارشافکارخبر،حسین المالکی در بیانیه ای اعلام کرد: تاکنون صد امضا برای برکناری الجبوری از ریاست مجلس به خاطر سفر به دوحه جمع شده و ما پیش از این به وی درباره پیامد این سفر هشدار داده بودیم، اما وی آن را نادیده گرفت.

این در حالی است که یک منبع آگاه در دفتر سلیم الجبوری رئیس مجلس عراق که خواست نامش فاش نشود، به پایگاه السومریه نیوز گفت: الجبوری در پاسخ به دعوت رسمی قطر به دوحه رفته و با نخست وزیر و وزیر امور خارجه ملاقات می کند، اما در هیچ کنفرانس یا برنامه ای در قطر شرکت نمی کند.

الجبوری امروز پس از ورود به دوحه با " عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی " نخست وزیر قطر ملاقات کرد.

در همین حال، رییس فراکسیون الدعوه در پارلمان عراق چهارشنبه گفت: نمایندگانی که بخواهند در کنفرانس ضد عراقی حمایت از افراط گرایی و خشونت در دوحه قطر شرکت کنند، باید از پارلمان اخراج شوند.

خلف عبدالصمد دیروز در بیانیه ای تاکید کرد، دشمنان عراق یک بار دیگر با حمایت کانون های فتنه و حامیان مالی تروریسم و افراط گرایی، در صدد برگزاری کنفرانسی در قطر هستند که ثابت کرده این کشور دشمن ملت عراق است.

وی از حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، خواست تا همه مشارکت کنندگان در این کنفرانس را برکنار کند و افزود: فراکسیون الدعوه طوماری از امضا را جمع آوری و به رییس پارلمان عراق تقدیم خواهد کرد تا نمایندگانی را که در این قبیل کنفرانس ها شرکت می کنند، اخراج کند زیرا این کنفرانس ها بستری برای طرح های جدید تجاوز به حقوق ملت عراق است.

یک منبع نزدیک به نخست وزیر عراق هم روز چهارشنبه گفته بود که دولت عراق بامشارکت شخصیت های سیاسی در کنفرانس قطر موافقت نکرده است.