نمایش یک تابلوی ایرانی در هلند + عکس

يکي از آثار نقاش مشهور هلندي که متعلق به موزه هنرهاي معاصر جمهوري اسلامي ايران است به طور اماني در هلند به نمايش درآمده است.


به گزارش خبرنگار بین‌الملل " افکار "؛ یکی از ارزشمندترین آثار کیس فان دنگن، نقاش شهیر هلندی که در نمایشگاهی با نام وی در موزه بویمانس این کشور به نمایش درآمده است، ترینیدا فرناندز نام دارد.

این تابلو به موزه هنرهای معاصر تهران تعلق دارد و برای نخستین بار در خارج از کشور به نمایش گذاشته شده است.

همزمان با برگزاری نمایشگاه آثار کیس فان دنگن، کاظم غریب‌آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند به همراه شارل اکس، مدیر موزه بویمانس از آثار به نمایش درآمده از کیس فان دنگن دیدار کرد.

پرس‌تی‌وی گزارش داد؛ مدیر موزه ضمن همراهی با سفیر ایران در بازدید از نمایشگاه، از عرضه آثار متعلق به جمهوری اسلامی ایران در هلند تشکر و قدردانی کرد.

وی افزود، گزارشی که تلویزیون هلند از تابلوی ترینیدا فرناندز تهیه و پخش کرد سبب رونق نمایشگاه و افزایش شمار بازدیدکننده‌گان شده است.

اکس در ادامه خواستار افزایش همکاری‌های موزه بویمانس و موزه‌ها و نهادهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از ارسال به موقع این اثر گران‌بها به هلند تصریح کرد، سفارت ایران در لاهه از مدت‌ها پیش ارسال این اثر را در دستور کار خود قرار داده بود.

غریب‌آبادی با اشاره به روابط دیرینه و دوستانه دو کشور بر لزوم گسترش مناسبات به ویژه در زمینه فرهنگی تاکید کرد.

موزه بویمانس یکی از موزه‌های شناخته شده بین‌المللی است که در زمینه‌های هنرهای باستانی، مدرن، معاصر، صنایع دستی و طراحی علاوه بر نمایشگاه‌های دائمی، سالانه بیش از ۲۵ نمایشگاه موقت نیز برگزار می‌کند.

شمار بازدیدکنندگان این موزه ۲۲۵ هزار نفر و بودجه سالانه آن رقمی بالغ بر ۱۲ میلیون یورو برآورد شده است.

این در حالی است که به لحاظ سیاسی ایران و هلند تضادهای بسیاری دارند و هلند یکی از مُصّر‌ترین دولت‌ها در حمایت از اسرائیل است!

/ ب +