به گزارش افکارخبر، همزمان با شدت گرفتن موج ورود پناهجویان به اروپا و مخصوصاً آلمان، فدراسیون شیعیان آلمان در آستانۀ عید سعید قربان، حرکتی خداپسندانه و انسان‌دوستانه ترتیب داد.

در این طرح همۀ شعبات IGS به مناسبت این روز پربرکت، کلیه کمک‌های نقدی و غیرنقدی، گوشت قربانی، نان و شیرینی‌جات و سایر هدایای خود را به مناطق ورودی پناه‌جویان یا کمپ‌های نگهداری از آن‌ها آوردند و با استقبالی پرمهر، آن‌ها را به دورهم جمع‌شدنِ صمیمانه مثل پیک‌نیک و صرف نهار / شام در پارک دعوت کردند. هدف، سپری کردنِ زمانی هرچند کوتاه با پناهجویان بود و قرار است این طرح تا تاریخ ۲۷ سپتامبر(۵ مهرماه) ادامه یابد.

خانواده‌هایی که این روزها با عبور از مرزها به آلمان پناه جسته‌اند، دارای وضعیت مالی و معیشتی دشواری هستند و لذا فدراسیون شیعیان آلمان با همکاریِ نیروهای مستقر در کمپ‌های پناهندگی شهری، هماهنگ کنندۀ گردهمایی مسلمانان مقیم این کشور با پناهجویان است.

گفتنی است IGS بزرگترین فدراسیون شیعیان آلمان است که در بیش از ۱۵۰ مسجد و مرکز منسجم در سراسر این کشور فعالیت دارد. مشارکتِ شیعیانی از کشورهای ترکیه، افغانستان، لبنان، بحرین، ایران، عراق، پاکستان و غیره در این فدراسیون، به مراکزِ IGS وجهه‌ای بین‌المللی بخشیده است. یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های IGS برگزاری جشن باشکوه غدیر خم و همچنین ضیافت افطار در ماه مبارک رمضان است که هر ساله پذیرای مدعوینِ بسیاری از سراسر آلمان به همراه چهره‌های سرشناس به عنوان میهمانان ویژه می‌باشد.