بازار ارز و طلا در یک هفته اخیر با نوسانات شدید مواجه شد و هر روز رکوردهای جدید قیمتی به ثبت رسید تا اینکه دولت با محوریت بانک مرکزی ترجیح داد به منظور کنترل قیمتها، ورود مستقیم به بازار داشته باشد.

به گزارش مهر، اعلام خبر تزریق ارز و سکه به بازار از سوی بانک مرکزی و بانک کارگشایی، روز پنجشنبه ۷۰ تومان از قیمت دلار آمریکا و ۱۲ هزار تومان از قیمت سکه بهار آزادی کاست. روز پنجشنبه گذشته قیمت هر دلار آمریکا در صرافی‌ها با کاهش ۷۰ تومانی خود تا ۱۱۴۰ تومان افت کرد. این نرخ از سوی برخی مراجع ۱۱۰۰ تومان نیز اعلام شد.

در همین حال، امروز شنبه قیمت ارزهایی چون دلار و یورو در صرافی های واقع در میدان فردوسی تهران که مرکز ارزفروشان است، تا این لحظه - ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه - تعیین نشده است ولی به احتمالا زیاد کاهش قیمت ارز در روز جاری نیز ادامه خواهد داشت.

در این میان، بانک مرکزی که تا روز پنجشنبه قیمت دلار بین بانکی را ۱۰۲۰ تومان اعلام کرده بود اما قیمت آن را امروز شنبه ۱۰۷۰ تومان اعلام کرد، همچنین قیمت بین بانکی یورو ۱۴۷۵ تومان، پوند ۱۶۹۲ تومان و فرانک سوئیس ۱۰۹۹ تومان گزارش شد.

بانک مرکزی اعلام کرده است: ارز مورد نیاز تمامی مردم و فعالین اقتصادی به هر میزان از طریق بانکها و صرافی ها در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی نیز گفته است: قیمت دلار در بازار را تا ۱۰۶۰ تومان می رسانیم، این در حالی است که سید حمید پورمحمدی قائم مقام بانک مرکزی با بیان اینکه " نمی توان رقم دقیقی از نرخ دلار را پیش بینی کرد چرا که بازار بازی و آزادی خود را دارد "، وعده داده است: جهش قیمت دلار مهار شده و در روزهای آینده به حدود ۱۰۵۰ تومان خواهد رسید.