از صرافی های واقع در میدان فردوسی که مرکز ارزفروشان تهران است، حاکی از آن است که تحولات و نوسانات بازار ارز و سکه امروز شنبه نیز ادامه داشت، به نحوی که بسیاری از صرافی ها یا مغازه های خود را بستند؛ یا خرید و فروشی نداشتند.

به گزارش مهر، همچنین صرافی ها قیمتهای ارز و سکه طلا را بر روی تابلوهای خود درج نکرده اند. فعالان و صرافی های بازار دلیل این امر را نوسانات قیمتهای سکه و ارز به ویژه دلار اعلام می کنند.

در پی اعلام بانک مرکزی مبنی بر اینکه به هر متقاضی به هر میزان و بدون هیچگونه محدودیتی ارز فروخته می شود، بسیاری از فعالان بازار و مردم امروز برای دریافت ارز به صرافی های بانکها هجوم آورده اند.

با این وجود، امروز قیمت فروش هر دلار آمریکا در بازار بین ۱۰۹۰ تا ۱۱۰۰ تومان فروخته می‌شود که نسبت به چهارشنبه گذشته با بیش از ۱۰۰ تومان و نسبت به روز پنجشنبه حدود ۵۰ تومان کاهش نشان می دهد، ضمن اینکه قیمت هر یورو نیز ۱۵۰۰ تا ۱۵۲۰ تومان فروخته می شود.

در همین حال، صرافی بانکها امروز دلار را ۱۰۷۰ تومان و یورو را ۱۴۷۵ تومان است. مسئول بانکی کشور پیش بینی می کنند قیمت دلار در روز جاری تا ۱۰۸۲ هم کاهش یابد.

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی نیز گفته است: قیمت دلار در بازار را تا ۱۰۶۰ تومان می رسانیم، این در حالی است که سید حمید پورمحمدی قائم مقام بانک مرکزی با بیان اینکه " نمی توان رقم دقیقی از نرخ دلار را پیش بینی کرد چرا که بازار بازی و آزادی خود را دارد "، وعده داده است: جهش قیمت دلار مهار شده و در روزهای آینده به حدود ۱۰۵۰ تومان خواهد رسید.

قیمت انواع سکه طلا در بازار متغیر است، به نحوی که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز برای خرید بین ۳۶۴ تا ۳۷۰ هزار تومان و طرح جدید بین ۳۵۰ تا ۳۶۱ هزار تومان به مردم عرضه می شود.

نیم سکه نیز بین ۱۵۰هزار تومان تا ۱۷۴ هزار تومان و ربع سکه نیز بین ۸۶ هزار تومان تا ۸۹ هزا رتومان توسط صرافی ها اعلام شد، همچنین صرافی ها با توجه به قیمت فروش سکه خود، قیمت خرید آن توسط مردم را ۵ هزار تومان کمتر در نظر گرفته اند.