اين فعال با سابقه بازار طلا افزود: باز كردن مغازههاي طلا فروشان در اختيار ما نيست چرا كه اگر دست ما بود نميبستيم.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: چون که مقداری چک و تعهدات دارم و باید اینها را انجام بدهم مانده‌ام که چه کار کنم. بازار سبزه میدان هفته پیش شنبه تا ساعت ۱۱ صبح باز بود اما یک باره مسئولان پاساژ آمدند و گفتند که یک عده دارند به سمت پاساژ می‌آیند که اگر مغازه‌ها باز باشد مغازه‌ها را آتش بزنند.

وی افزود: به همین دلیل ما هم سریع بستیم و چراغ‌های پاساژ را خاموش کردند و اینها در بیرون منتظر ماندند وقتی ما مغازه‌ها را بستیم آنها هم رفتند.
وی خاطر نشان کرد: خود طلافروشان دوست ندارند مغازه‌ها بسته باشد. همه تعهد و بدهی و چک دارند اگر مغازه آنها بسته باشد از کجا باید به این تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: اکنون من یک فقره چک برای ۱۵ مهر به مبلغ پنج میلیون تومان و یک چک یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی برای چند روز بعد از آن دارم که با این مسائل مانده ام چه کار کنم.
وی تاکید کرد: من رفتم بانک گفتم که طلا بیاورم تا چک من پاس شود اما آنها گفتند که ما می‌دانیم شرایط چگونه است هر چکی که بیاید به دلیل بسته بودن بازار نه به دلیل کسر موجودی آن چک را برگشت می‌زنیم.

وی افزود: چون اگر کسر موجودی شود جرم محسوب می‌شود و آنها چون مشتریان بانک را به خوبی می‌شناسند و می‌دانند که تاکنون چک برگشتی نداشتند این کار را نمی‌کنند.
به گفته وی، اتحادیه طلا هم به مغازه داران می‌گوید بروید مغازه‌ها را باز کنید و ما هم می‌گوییم که اگر باز کنیم شما امنیت ما را برقرار کنید.

این فعال بازار طلا گفت: در مورد مالیات بر ارزش افزوده هم که می گویند ۳ درصد را بگیرید با این رکودی که الان هست ما نمی‌توانیم از مشتری ۳ درصد سود بگیریم و حالا ۳ درصد دیگر هم باید اضافه کنیم که باید به دولت بدهیم و دیگر هیچ کس خرید نمی‌کند و کلا رکود می‌شود.

به گفته وي،ما هر روز به بازار ميرويم اما وقتي ميبينيم بازار بسته است برميگرديم چرا كه به دلايل امنيتي نميگذارند مغازه را باز كنيم.