ساخت انواع ‌پرنده‌های هدایت‌پذیر در وزارت دفاع‌

به گزارش افکار خبر، ‌ سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع مدیران سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه در صنایع ‌هوا‌‌ فضا‌یی‌ در یک وضعیت خاص، روبه پیشرفت، توان انسانی مناسب ‌و دانش عالی و امیدوار‌کننده قرار داریم، افزود: ‌در این حوزه بحمدالله زیرساخت‌های ارزشمندی در سطح وزارت دفاع مهیا است ولی در عین حال ‌در بیرون مجموعه با ‌شبکه‌های همکار ارتباط و تعامل بسیار مناسبی برقرار کرده‌ایم.

وی با تاکید بر ‌باور ‌توانمندی‌ها و قابلیت‌های بومی اظهار داشت: باید بپذیریم که امکانات ‌در مقایسه با ۳۰ سال پیش بسیار پیشرفت کرده لذا باور‌مند بودن به ‌این توانمندی یک عملی است که می‌تواند ‌مسیر مطمئنی را پیش پای مسئولان صنعت دفاعی کشور بگذارد.

وزیر دفاع با بیان اینکه‌ فعالیت، تولید ‌و طراحی تجهیزات دفاعی و نظا‌می در وزارت دفاع صبغه الهی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر ‌در موضع تکلیف هستیم و انجام عمل صالحی که پاسخ به اولویت مورد نیاز انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد در دستور کار قرار دارد.

سردار دهقان با بیان اینکه تمام مشکلات را با نصرت الهی می‌توانیم پشت سر بگذاریم، اضافه کرد: ‌در دوران دفاع مقدس نصرت الهی به عینه قابل لمس بود و در شب‌های عملیات که دشمن در منطقه تسلط داشت و ماه در آسمان بود‌، خدواند با ‌ابر‌ و باران‌ زمینه را برای حمله رزمندگان اسلام مساعد و تسهیل می‌کرد و این کمک خداوند‌ در حرکتی که رنگ الهی داشته باشد همیشه وجود دارد.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه به اعمال مسئولان ‌مشروعیت می‌بخشد، ادامه داد: ‌این توفیق را در وزارت دفاع داریم که در رأس نظام اسلامی و فرماندهی ما مقام معظم رهبری قرار دارد و افتخار ما است و تلاش می‌کنیم مطالبات‌ و تدابیر معظم له را به بهترین نحو انجام دهیم. ‌

وزیر دفاع با تاکید بر تقویت ‌روحیه اخوت و برادری ‌در سطح ‌سازمان‌های زیرمجموعه وزارت دفاع گفت: با تقویت ‌روحیه اخوت و برادری ‌توان سازمان ‌برای انجام مسئولیت‌های ‌سنگین‌تر دوچندان می‌شود ‌و به میزانی که این روحیه تقویت شود یقینا می‌توانیم انتظار موفقیت بیشتری داشته باشیم.

سردار دهقان با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت و توان ‌مجموعه نیروهای مسلح در بعد انسانی، سازمانی، صنعتی و فناورانه ‌تاکید کرد: ظرفیت و توان ‌مجموعه نیروهای مسلح ‌‌کمک می‌کند تا بتوانیم ضمن ارتقای وضعیت، انتظارات نیروهای مسلح را به بهترین نحو ممکن پاسخ دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صنعت دفاعی ‌زمانی یک مجموعه تعمیراتی بود‌ و کمتر به بحثتولید و طراحی توجه می‌کرد، ادامه داد: ‌بعد از مقطعی که با تحریم دشمنان مواجه شدیم در مرحله تعمیرات به سمت قطعه‌سازی ‌گلوگاهی رفتیم ‌که از سوی کشورهای صاحب فناوری ‌پشتیبانی نمی‌شدیم و در طول زمان با همت و پشتکار جوانان برومند به جایی رسیدیم که ‌توانستیم طراحی‌ و تولید تجهیزات تحریمی را انجام دهیم امروز بحمدالله به یک توانمندی فوق العاده‌ای دست یافته‌ایم. ‌

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز ‌در یک شرایط جدید در سطح ملی قرار داریم، ادامه داد: بعد از اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان اوایل سعی کردیم تحریم‌ها را تبدیل به فرصت و نیاز خودمان را تامین کنیم اما ‌در فضای امروز کشور ‌نباید توانمندی داخلی فراموش شود لذا ‌برای اینکه فاصله‌ها ‌سریعا جبران شود ‌با‌ یک راهبرد قاطع، روشن و جهت‌دهنده با‌ بازه ‌زمانی ۵ ساله باید به‌ نقطه‌ای برسیم که در حوزه طراحی و تولید انواع پرنده‌ها صاحب ‌یک برند جهانی باشیم.

سردار دهقان با تاکید بر پشتیبانی از انواع بالگردها از نوع هجومی گفت: وزارت دفاع در حال حاضر قادر است پرندههای هدایتپذیر را بسازد.