تجهیز مدارس کشور به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی استاندارد

به گزارشافکار خبر،اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌ جمهور امروز در دومین نشست بین‌المللی سران مدرسه ایمن که با حضور ۲۵ کشور و ۹ نهاد بین‌المللی در هتل پارسیان آزادی برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: زندگی در جامعه و جهان جدید به معنای زندگی در جامعه و جهان بی‌خطر نیست و جهان جدید پر مخاطره نیز هست.

وی ادامه داد: نیازمند به بالا بردن مصونیت‌ها هستیم یعنی اصل پیشگیری مقدم بر درمان را باید در تمام حوزه‌ها به خصوص آموزش و پرورش رعایت کنیم و ایمن‌سازی بالاترین مصونیت است و هرچه سرمایه‌گذاری شود به ارتقای ظرفیت سرمایه‌ای و توسعه‌ای کمک شده است.

جهانگیری با بیان اینکه کم کردن سانحه، چه طبیعی و چه انسانی و اجتماعی کمک به ارتقای ظرفیت معنوی و مادی جامعه است، گفت: باید بتوانیم جامعه را از ریسک بحران و خطر خارج کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه هر اقدامی در این جهت، سرمایه‌گذاری برای آینده بهتر است، افزود: ایمن‌سازی پدیده سخت‌افزاری نیست بلکه مقوله انسانی و اجتماعی نیز هست که در گروی جلب مشارکت آحاد شهروندان، نهادهای مدنی و شبکه‌های اجتماعی است.

وی اضافه کرد: ایران در استفاده از نهادهای مردمی و شهروندی در مقاوم‌سازی مدارس، توفیقاتی داشته است و در جهان امروز، آموزش و پرورش اساسی‌ترین رکن پایداری بوده و هیچ تحولی در جامعه بدون توجه به نقش آموزش و پرورش امکان پذیر نیست و هر کشوری که خواهان عزت مادی و سعادت معنوی است باید به آموزش و پرورش توجه کند زیرا نیروی انسانی محصول نظام آموزش و پرورش است.

به گزارش فارس، جهانگیری تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش ایران در تحقق اسناد بالادستی و ایجاد محیط امن، گام‌های مهمی برداشته است که به بازسازی و نوسازی مدارس آسیب‌پذیر می‌توان اشاره کرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه استانداردسازی تأسیسات مدارس نیز با نگاه ویژه دولت آغاز شده است، گفت: امیدواریم با حمایت مالی و برنامه‌ریزی مداوم تا ۳ سال آینده تمام مدارس کشور حتی در دورترین نقطه به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی استاندارد مجهز شوند.

وی افزود: از جمله اقدامات اساسی آموزش و پرورش در کمک به توسعه علم و فناوری است که از برنامه‌های مهم آن، توسعه مدارس هوشمند به معنای هوشمندسازی است که براساس معیارهای ملی و بین‌المللی است.

جهانگیری خاطرنشان کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران علیرغم فشارهای ظالمانه مانند جنگ و تحریمهای کشورهای غربی مسیر رو به رشد خود را طی میکند و موفقیتهای قابل توجهی در توسعه علمی و صنعتی داشته است و آمادگی داریم با دیگر کشورها همکاریهای جدی کنیم.