آقای کلینتون به یاری خانم کلینتون می‌شتابد

به گزارش افکار خبر، تیم هدایت کننده کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون، برای ماه‌ها تلاش داشت تا از به‌کارگیری همسر وی، بیل کلینتون، رئیس جمهوری سابق آمریکا اجتناب کند، اما نهایتا با پذیرش ریسک احتمالی که ممکن است بابت ورود وی با آن‌ مواجه شوند، وی را وارد کارزارهای تبلیغاتی هیلاری کرده تا بتوانند با استفاده از وی میزان محبوبیت همسرش را در بین دموکرات‌ها و رأی‌دهندگان اسپانیایی‌تبار و آفریقایی‌تبار افزایش دهند.

به نوشته واشنگتن‌تایمز، مردی که تا چند ماه پیش تنها یک مشاور پشت پرده بود، اما هم‌اکنون در دفاع از خانم کلینتون مصاحبه‌هایی را انجام می‌دهد و به انتقادات نامزدهای رقیب از حزب جمهوری‌خواه پاسخ می‌دهد.

برنامه کاری وی طی ماه جاری(اکتبر) در واقع نشان دهنده برجسته‌ترین دوران از فعالیت‌های وی در کارزار همسرش است. وی روز جمعه در مراسم شام حزب دموکرات در غرب ویرجینا شرکت کرد، سپس در تاریخ ۷ اکتبر برای جلب توجه حامیان مالی به میشیگان سفر می‌کند. وی پیشتر به شهر کانزاس در ایالات آتلانتا رفته بود تا بتواند حمایت مالی کسب کند.

رابرت شروم، مشاور حزب دموکرات که سابقه فعالیت در کارزارهای تبلیغاتی ال‌گور و جان کری را داشته است، گفت: «کارزار کلینتون به آن آسانی که مردم فکر می‌کنند به پیش نمی‌رود. و بیل یک بدل و جایگزین بسیار مؤثر است. شما باید دیوانه باشید تا از او استفاده نکنید».

با این حال استفاده از بیل همراه با ریسک است، همانند ناکامی هیلاری در سال ۲۰۰۸، زمانی که بیل در کانون کارزار وی حضور داشت و همراه با وی در راهپیماییهای آیوا و نیوهمپشایر حضور یافت، سخنرانیهایی در حمایت از هیلاری انجام میداد و به رسانهها و دیگر نامزدها خاصه باراک اوباما که آن زمان سناتور بود، حمله میکرد.