اگر لازم باشد از بمب هسته‌ای استفاده می‌کنم!

به گزارش افکار خبر، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان اقرار کرد که اگر لازم باشد حاضر است برای آنچه که به ادعای وی دفاع از امنیت ملی نامیده می شود، از سلاح اتمی علیه دیگر کشورها استفاده کند.

وی در توضیح ادعای خود گفت: بمب هسته ای بهترین تضمین کننده امنیت یک کشور است و روی آوردن به آن قابل توجیه خواهد بود.

در واقع، اظهارات عجیب کامرون به دنبال آن ایراد شد که «جرمی کوربین» رهبر سوسیالیست حزب کارگر پارلمان انگلستان توسل به سلاح هسته ای علیه مردم دیگر کشورها را امری ناپسند خوانده و تاکید کرد که هرگز از آن استفاده نخواهد کرد.

کوربین مخالف اختصاص ۱۰۰ میلیارد پوند برای نوسازی زرادخانه هسته ای انگلستان است – مبلغی که به گفته وی یک چهارم بودجه دفاعی کشور را به هدر خواهد داد _.

مسئله افزایش توانمندی هسته ای انگلیس در انتخابات پارلمانی انگلستان نیز به یکی از مسائل جنجال برانگیز تبدیل شده بود و دولت محافظه کار کامرون پس از پیروزی تاکید کرد که به پروژه ساخت چهار زیردریایی هسته ای جدید ادامه خواهد داد.

کامرون در ادامه دفاع از عقاید جنگ طلبانه خود گفت: صادقانه بگویم اگر شما نظری مغایر با نظر من داشته باشید در جهت تضعیف امنیت ملی و توان بازدارندگی هسته ای انگلستان پیش خواهید رفت.

فرضیات نخست وزیر انگلستان در حالی مطرح شد که استفاده از بمب هسته ای در مدت زمانی کوتاه حداقل صدها هزار نفر را به کام مرگ می فرستد. در آخرین نمونه آن آمریکا شهر ناکازاکی ژاپن را مورد حمله قرار داد که نزدیک به ۸۰ هزار انسان بی گناه در اثر یک انفجار جان باختند.