اعلام آمادگی پلیس ایران برای تامین امنیت حجاج

به گزارشافکار خبر،سردار حسین اشتری در حاشیه افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه تجهیزات پلیسی، امنیتی و انتظامی ایپاد ۲۰۱۵ در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص انجام رایزنی ایران با سایر کشورهای اسلامی در خصوص تشکیل پلیس ویژه برای تامین امنیت حجاج در کشور عربستان اظهار کرد: پلیس ایران نخستین پلیسی است که نسبت به تأمین امنیت حجاج در کشور عربستان سعودی با همکاری پلیس دیگر کشورهای اسلامی اعلام آمادگی کرده است.

وی ادامه داد: ما با استفاده از تمام ظرفیت‌های بین‌المللی خود و با مشارکت پلیس اینترپل این آمادگی را داریم تا با تشکیل کارگروهی ویژه نسبت به تأمین امنیت حجاج در حرمین شریفین تشکیل جلسه دهیم و کارگروهی ویژه را برای بررسی این موضوع تشکیل دهیم.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوال دیگری در خصوص بومی شدن تجهیزات مورد نیاز پلیس در کشورمان نیز گفت: خوشبختانه امروز پلیس ایران روی پای خود ایستاده و توانسته اکثر نیازمندی‌های خود را یا با استفاده از توانمندی خود در نیروی انتظامی و یا با بهره‌گیری از توانمندی دیگر شرکت‌های داخلی تامین کند و امروز تنها کمتر از ۱۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز ما به صورت غیر بومی تأمین می‌شود.

اشتری تأکید کرد: در بعد نرم‌افزاری نیز خوشبختانه بیش از ۹۵ درصد نیازهای این حوزه توسط شرکت‌های داخلی تأمین شده و به مرز استقلال کامل رسیده‌ایم.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص تناقض آمار جرائم ۶ ماهه نخست امسال که از سوی پلیس و قوه قضائیه منتشر شده بود، گفت: ملاک ارزیابی‌های ما در سنجش میزان جرائم، مراجعه مردم به کلانتری‌ها و پاسگاه‌هاست و به ارزیابی‌های ما نشان از کاهش ۷ درصدی وقوع جرائم در ۶ ماه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل دارد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه البته در بعضی از جرائم شاهد رشد نیز بوده‌ایم، افزود: این تناقض آماری وابسته به مؤلفه‌های سنجش توسط دستگاه‌های مختلف است چرا که به عنوان مثال قوه قضائیه تنها چند مولفه معدود را مورد سنجش قرار می‌دهد ولی نیروی انتظامی بیش از ۱۰۰ مؤلفه را در ارزیابی‌های خود ملاک عمل قرار داده است.

اشتری در پایان با اشاره به حضور بیش از ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه از رشد ۷ درصدی مشارکت شرکتهای تولیدکننده تجهیزات ایمنی، امنیتی و انتظامی در نمایشگاه ایپاد ۲۰۱۵ خبر داد.