برخورد قانونی با زمینه‌‎های جاسوسی دشمن

به گزارش افکار خبر، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزارت کشور چه تمهیداتی را انجام داده است تا از نفوذ عناصر جاسوسی به رسانه‌ها جلوگیری شود، گفت: این موضوع در شورای هماهنگی اطلاعات مطرح می‌شود که ما هم در آنجا عضو هستیم و در این شورا اگر موردی زمینه‌های برای نفوذ بیگانگان وجود داشته باشد مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: اخیرا جلسه‌ای گذاشته شده و راههای نفوذ در حوزه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته که جمع‌بندی صورت گرفته برای دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی فرستاده می‌شود.

ذوالفقاری در پاسخ به این سوال که آیا موردی در این زمینه وجود داشته است یا خیر، خاطرنشان کرد: کدهای جزیی در دست داریم اما در بسیاری از مواقع نفوذ به اینگونه نیست که در حقیقت شخصی که در حال انجام کاری است تصورش این باشد فرد دیگری در حال سوءاستفاده از آن است.

وی ادامه داد: گاهی ممکن است تیتری توسط کسی انتخاب شود که خود آن فرد هم نمی‌داند از آن تیتر در جاهای دیگر استفاده می‌شود و این بعدا زمینه مشکلاتی را فراهم کند که این موضوع فنی و تخصصی است.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در پایان تصریح کرد: نفوذ عناصر جاسوسی توسط دستگاههای مختلف رصد میشود و هرجایی اگر زمینهای برای نفوذ، جاسوسی یا موضوعات مختلفی که دشمن بخواهد از آن استفاده بکند، در مواردی که لازم باشد پیشگیری شده و در موارد نیاز برخورد قانونی صورت میگیرد.