برخی نرمش قهرمانانه را به کرنش ذلیلانه تعبیر کردند

به گزارش افکار خبر، ناصر سودانی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی امروز(دوشنبه) پارلمان در تذکری شفاهی اظهار داشت: متأسفانه برخی نرمش قهرمانانه را به کرنش ذلیلانه تعبیر کرده‌اند که این رفتار خلاف آرمان‌ها و اصول استکبارستیز انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه آمریکا شیطان بزرگ است حتی اگر لباس فرشته بر تن کند، تأکید کرد: طرح دوفوریتی هسته‌ای باید به در کمیسیون ویژه برجام بررسی می‌شد نه کمیسیون امنیت ملی.

نماینده اهواز در مجلس در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: آل‌سعود غده سرطانی دیگری در پیکر امت اسلامی است، سرسپردگی آل‌سعود به نظام سلطه روشن است، چرا که آنها در تخریب اماکن مقدسه، پیدایش گروه‌های تکفیری و هدر دادن نیروی انسانی جوامع اسلامی و خونریزی و ترسیم چهره خشونت‌بار از اسلام دست دارند.

وی ادامه داد: فاجعه منا در کنار بی‌کفایتی و بی‌تدبیری آل‌سعود، رفتارهای خصمانه را به همراه داشته که باید مورد رسیدگی قرار گیرد، همچنین جان باختن مظلومانه همه عزیزان به ویژه جوانان قرآنی و اعضای گروه تواشیح آبادان را تسلیت می گویم.

سودانی همچنین خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آیا از مصوبات مربوط به مهار ریزگردها خبر دارید که اجرایی نشده است و آیا از وضعیت کارون، کرخه، دز و مارون و کشاورزی مناطق اهواز، حمیدیه، باوی و کارون مطلع هستید؛ از طرفی فاتحه کرخه را در آینده نزدیک باید خواند، اگر نظر بر این است که مردم خوزستان کوچ کنند بگویید.

وی متذکر شد: در کنار هوای شرجی، گرمای بالا و فضای آلوده به فعالیت‌های نفتی و صنعتی، آب شرب آلوده در بسیاری از روستاها و حاشیه‌های کلان‌شهر اهواز آرامش را از مردم سلب کرده، همچنین بهای گزاف و قیمت بالای برق مردم را به ستوه آورده است.

سودانی در پایان خاطرنشان کرد: بازنشستگان فولاد و خانوادههای آنها چوب بیتدبیری مسئولان را میخورند و ناگزیرند فرزندان خود را از ادامه تحصیل بازدارند، بیکاری جوانان به کدام دستگاه مربوط است؟! وقتی جوانان خوزستانی برای اشتغال به استان های دیگر میروند به آنها کار نمیدهند و میگویند نفت، پتروشیمی، بنادر، معادن و صنعت در استان اهواز است، در حالی که گردش مالی شرکتهای دولتی در خوزستان در تهران صورت میگیرد که عادلانه نیست؛ مدارس شهرستانهای اهواز، کارون و حمیدیه از کمترین امکانات برخودرار هستند همچنین لازم است خسارت کشاورزان خوزستانی هر چه سریعتر پرداخت شود تا مرهمی بر دردها و مشکلات آنها باشد.