فلسطین آماده انتفاضه سوم + فیلم

به گزارشافکارخبر،فارس الصرفندی در گزارشی از شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن گفت: اوضاع کرانه باختری از چند ماه پیش آرام نشده است و درگیری بین فلسطینی ها از یک طرف و نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست از طرف دیگر ادامه دارد.

عملیات شهادت طلبانه در قدس احساسات فلسطینی ها را شعله ور کرد؛ به ویژه اینکه کابینه بنیامین نتانیاهو شهرک نشینان را به حال خود رها کرده است تا در کرانه باختری خرابکاری کنند. در سایه این وضعیت، صاحبان فلسطینی زمینهای شمال تا جنوب کرانه باختری تصمیم گرفته اند تا دست شهرک نشینان را از زمین های خود کوتاه کنند.

صلاح الخواجا از رهبران جنبش ابتکار ملی گفت: رژیم اسرائیل مسؤول انفجار اوضاع در کرانه باختری رود اردن است زیرا به سرکوبگری، جنایت و تعدی علیه مقدسات اسلامی و مسیحی می پردازد و زمین های فلسطینیان را غصب می کند.

وی افزود: ما معتقدیم که فلسطینی ها در سایه نبود هرگونه امیدی به مذاکرات سازش و نبود هرگونه شریکی برای سازش با فلسطینی ها، راهی ندارند جز اینکه با انتفاضه به این تجاوزگری واکنش نشان دهند.

در میان افکار عمومی فلسطین نشانه های انتفاضه سوم کم کم و بیش از هر زمان دیگری آشکار می شود. فلسطینی ها معتقدند اقدامات تجاوزکارانه اشغالگران نمی تواند ادامه پیدا کند و مقاومت عامل بازدارنده در برابر اقدامات اشغالگران است. این مقاومت، گاهی در اقدامات فرد و گاهی گروهی و سازمان یافته خود را نشان می دهد.

یکی از شهروندان فلسطینی گفت: اگر اشغالگران اسرائیلی به تجاوزات خود علیه مسجد الاقصی ادامه دهند؛ قطعا با واکنش مواجه خواهند شد چرا که مسجد الاقصی صرف نظر از وابستگی های سیاسی، خط قرمز همه فلسطینی ها است؛ اعم از فتح یا جهاد اسلامی و یا دیگر گروهها.

یک شهروند دیگر تاکید کرد: انتفاضه دوباره علیه صهیونیست های وحشی که به کشور فلسطین تعدی کردند و جوانان و شهروندان فلسطینی را به قتل رساندند و منطقه را ویران کردند، شکل خواهد گرفت.

ساعات و روزهای آینده سرزمین فلسطین آبستن حوادثزیادی است زیرا فلسطینی ها هر لحظه با تجاوزگری صهیونیستها مواجه هستند و محاسبات آن ها با سیاستمداران که همیشه از زبان دیپلماسی استفاده می کنند، کاملا متفاوت است.
فیلم