وقتی پوتین دشمن اهل سنت می‌شود!

به گزارشافکارخبر،" منیب السائح " در مطلبی تحت عنوان " مراقب پوتین رافضی باشید " در سایت " شفقنا " نوشت:

پس از آشکار شدن توطئه آمریکا در سوریه برای طولانی تر کردن بحران این کشور و ضربه زدن به مقاومت، از طریق تقویت تکفیری‌ها و ایجاد ائتلافی با همکاری ترکیه، عربستان، قطر و اسرائیل؛ اکنون ورود روسیه به این جنگ، ضربه‌ای به این محور و ائتلاف به شمار می آید. این امر از اظهارات سران کشورهای مذکور و ابراز نگرانی آنان پس از هدف قرار گرفتن مواضع داعش در سوریه کاملا مشخص است. اکنون دیگر کاملا مشخص شده است که این گروه‌ها طی چندین سال تحت حمایت ائتلاف آمریکا بوده‌اند، ائتلافی که به دروغ مدعی نبرد با تکفیری‌ها در سوریه است.


" ریاض الاسعد " از سرکردگان گروه موسوم به " ارتش آزاد سوریه " یکی از همین کسانی است که پس از مدتها از کما خارج شده و از حملات ارتش روسیه ابراز نگرانی کرده است. وی در اظهاراتی عجیب مدعی شده که هدف روسیه جنگ با داعش نیست، بلکه روسیه به دنبال نابودی اهل سنت است!


این اظهارات طایفه‌ای و فرقه گرایانه از سوی یکی از سرکردگان ارشد ارتش آزاد، بیانگر آن است که برخلاف ادعاهای غرب در سوریه چیزی تحت عنوان " گروه مخالف میانه رو " وجود ندارد، و اعضای ارتش آزاد همگی عناصری افراطی و تحت حمایت و پشتیبانی عربستان و قطر و ترکیه هستند.


آیا در دنیا هیچ انسان عاقلی پیدا می شود که ادعاهای ریاض الاسعد درخصوص " دشمنی پوتین با اهل سنت " را باور کند؟! اگر بخواهیم طبق نظریه ریاض الاسعد فکر کنیم، پس باید آمریکا و اسرائیل را که از چهار سال قبل وارد جنگ علیه سوریه شده اند، از حامیان اهل سنت بدانیم و طبق نظر او تکفیری‌ها و داعشی‌ها و القاعده هم سربازان اسلام هستند!!!


اگر این هذیان گفتن‌های ریاض الاسعد درست باشد، پس چرا ارتش سوریه که بیش از ۷۰ درصد آن از اهل سنت هستند، تا کنون کودتا نکرده است؟! و اگر طبق ادعای الاسعد و همقطارانش نظام سوریه طایفه‌ای و فرقه گرا است، چرا ارتش سوریه با وجود همه توطئه های عربستان، قطر، ترکیه، اسرائیل و آمریکا برای ضربه زدن به آن، همچنان مقاوم و استوار است؟! و چرا شهرهایی که اکثریت آن را اهل سنت تشکیل می‌دهند، همچنان ار ارتش سوریه حمایت می کنند؟


از بین نظرات کاربران درباره این یاوهگویی ریاض الاسعد، جالبترین نظری که خواندم این بود: "سرانجام پوتین رافضی از آب درآمد، اما اوباما، نتانیاهو، فرانسوا اولاند، مکین و برنار هنری لوی از اهل سنت"! این نظر بیانگر آن است که شهروندان سوری در بادیه و مناطقی دور از تمدن و جامعه زندگی نمی کنند، بلکه آنان فرهیخته و بیدار هستند و می دانند که چه توطئه ای علیه ملت و سرزمینشان درجریان است؛ و تفکر تاریک وهابیت، وجه مشترک اکثر گروه های مخالف، از ارتش آزاد گرفته تا جیش الفتح و داعش و القاعده می باشد.