تاریخ دوستان جذب «معمای شاه» می‌شوند

به گزارش افکارخبر، حمید منوچهری صداپیشه، مدیر دوبلاژ، گوینده و بازیگر در خصوص سریال «معمای شاه»، گفت: در سال ۹۱ برای بازی در این سریال دعوت شدم. در سال ۹۲ جلوی دوربین رفتم و امسال کار من به اتمام رسید در «معمای شاه» نقش آیت‌الله کاشانی را ایفا می‌کنم.

وی افزود: با توجه به اینکه آیت‌الله کاشانی سمت‌هایی چون رئیس مجلس و نمایندگی مجلس را بر عهده داشت به همین دلیل قسمتی از کار در مجلس قدیم واقع در بهارستان فیلمبرداری شد. به علاوه از آنجا که بیشتر اتفاقات در منزل آیت‌الله کاشانی رخ داده ما در دو محل این منزل را گرفته‌ایم، که یکی منزل پیرنیا(مشیر‌السلطنه) در خیابان لاله‌زار بوده و دیگری در شهرک غزالی.

دوبلور سریال بینوایان بیان کرد: کار با آقای محمدرضا ورزی بسیار خوب بوده است، او آدم نازنینی است، کار خود را به خوبی می‌داند. او وسواس بسیار زیادی در کار دارد، تا زمانی که کار درست نباشد دست بردار نیست، وسواس او نتیجه خوبی را به همراه خواهد داشت.

وی در مورد کار شهرام خلج عنوان کرد: آقای خلج انسان دوست داشتنی و نازنینی است، با دیدن عکس‌های آقایان مصدق و آیت‌الله کاشانی و عکس‌های آنان چهره‌های گریم شده خودمان، تفاوتی بین آنها ندیدم. بنابراین کار او بسیار زیبا، جذاب و شکیل است، به طوری که نه‌تنها شخصیت من، بلکه بقیه عزیزان نیز بسیار نزدیک به کاراکتر‌های اصلی‌شان کار شده، کار شهرام خلج بی‌نظیر است.

گوینده «سفر پرماجرا» گفت: مردم به این کارها علاقه‌مندند و جذب آن می‌شوند. تا آنجایی که من در صحنه‌ها حضور داشتم از نزدیک شاهد زحمات عوامل کار بودم، مجموعه «معمای شاه» حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ بازیگر حرفه‌ای قدیمی دارد، به همین خاطر با وجود تمام این عزیزان و دیگر هنرمندان این کار بی‌نظیر خواهد شد.

وی ادامه داد: تمام کسانی که به تاریخ علاقه‌مندند بیننده این کار خواهند بود. بنابراین این مجموعه بینندگان بسیاری خواهد داشت، در کل عزیزانی که تصاویر آن‌ها را در سریال مشاهده کردم از کسانی بوده‌اند که در این کار استخوان خرد کرده‌اند.

منوچهری ویژگی‌ اصلی «معمای شاه» را اینگونه بیان کرد و گفت: قرار گرفتن هر یک از عزیزان در جای درست خود، ویژگی بارز «معمای شاه» است، این مورد انگیزه‌ای برای جذب مردم به این نوع کارها است، تمام دوستانی که برایبازی در این سریال انتخاب شده‌اند. با پذیرفتن نقش‌ها، در نهایت زیبایی آن‌ها را ایفا کرده‌اند. البته باید توجه داشت که بازیها و کارها و همچنین خود داستان جذابیت‌های لازم را داشته است.

حمید منوچهری در مورد تبدیل شدن کارهای عظیم به آثار فاخر بیان کرد: بستگی دارد که با این کار چگونه برخورد کنند، به این معنی که مردم که تنها قضاوتکنندگان هستند، آن را باور کنند. به شخصه تمام سعی خود را کردهام تا مورد قبول مردم قرار بگیرم. همه ما برای مردم ارزش و اعتبار فراوانی قائلیم، تاکنون که حدود ۷۳ سال از سن من و ۵۶ سال از زمان کاری من گذشته، خدا را شکر مردم مرا قبول کردهاند.