بیانیه سفارت ایران درباره اظهارات منتسب به ظریف

به گزارش افکار خبر، سفارت ایران در لبنان در بیانیه‌ای مطالب منتسب به محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در خصوص انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تکذیب کرد.

در این بیانیه آمده است: روزنامه النهار لبنان در تاریخ پنجشنبه ۱ اکتبر ۲۰۱۵ خبری را از قول خبرنگار خود به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نسبت داده که به کلی نادرست و کذب می‌باشد. روزنامه المستقبل نیز در روز شنبه ۳ اکتبر ۲۰۱۵ در مطلبی به قلم " علی رباح " اخبار و اطلاعات نادرست و کذبی را به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نسبت داده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران با اظهار تاسف از عدم رعایت اخلاق حرفه‌ای در روزنامه‌های یاد شده، برای آگاهی افکار عمومی و مردم شریف لبنان اعلام می‌کند: خبرنگار روزنامه النهار خواستار گرفتن عکس همراه با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شده که با این درخواست موافقت شده است. هنگام خداحافظی خبرنگار مذکور اظهار کرده که: «جمهوری اسلامی ایران به روند انتخاب رئیس جمهور لبنان کمک کند که ظریف در پاسخ به این عبارت اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از تکمیل روند سیاسی لبنان حمایت می‌کند. ما همواره بر تسریع در انتخاب رئیس جمهور بر مبنای توافق درون لبنانی تاکید کرده‌ایم.

سفارت جمهوری اسلامی ایران با اظهار تأثر عمیق از انتشار مطالب بی اساس و غیر حرفهای و خلاف واقع در فضای رسانهای لبنان اعلام داشته که: جمهوری اسلامی ایران ضمن پایبندی به اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورها، بار دیگر تأکید میکند: موضوع انتخاب رئیس جمهور لبنان را امری داخلی میداند که باید فارغ از تاثیرگذاریهای خارجی و براساس خواست مردم لبنان با تکیه بر ظرفیتهای داخلی این کشور حل و فصل شود و در این راستا هیچ موضع، سیاست یا اقدامی را به متحدان خود تحمیل نکرده و نمیکند. جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اصول ثابت سیاست خارجی خود به راهبرد حمایت از جبهه مقاومت به ویژه حزب الله پایبند است و نقش حزب الله و دبیرکل محترم آن را در کنار مردم و ارتش لبنان در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی و حفظ تمامیت ارضی لبنان و تحکیم صلح و ثبات در منطقه و جلوگیری از گسترش تروریسم و سرایت آن به لبنان، مهم و غیر قابل چشم پوشی میداند.