شنیده های «من بودم و امام» پذیرفتنی نیست

به گزارش افکار خبر، آیین رونمایی از کتاب «ره، رهرو، رهبر» بعدازظهر امروز با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در کتابخانه مرکزی شهر تهران برگزار شد.

در این مراسم رضایی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار حجاج مظلوم که در فاجعه منا کشته شدند، گفت: امروز می‌خواهیم یکی از کتاب‌های مهم در خصوص بیانات رهبر معظم انقلاب صحبت کنیم و باید بگویم نمی‌شود درباره این کتاب صحبت کنیم اما درباره رابطه امام و رهبر معظم انقلاب سخنی به میان نیاوریم. ولایت یک راه است راهی از خدا تا خدا یک مقطع و دوره کوتاه نیست و تداوم این راه بسیار مهم است.

وی با اشاره به ۳ رویداد در سال پایانی عمر با برکت امام راحل گفت: در سال پایانی عمر حضرت امام(ره) ۳ اتفاق رخ داد که هر ۳ به این راه مربوط می‌شوند اول مسئله جنگ و پایان جنگ، دوم تعیین و تکلیف سیاسی آیت‌الله منتظری و سوم اصلاحاتی در قانون اساسی کشور این ۳ موضوع مسائل بسیار مهمی بود. زیرا جز امام کسی نمی‌توانست جنگ را جمع کند و قانون اساسی هم اشکالاتی داشت و اگر در زمان خود امام اصلاح نمی‌شد این راه را با مشکل مواجه می‌کرد همچنین موضوع تعیین و تکلیف آیت‌الله منتظری مسئله بسیار مهمی بود که امام پیش از رحلت این مسائل را حل کرد و علائمی به صورت خصوصی و عمومی درباره ادامه این راه کشید زیرا جملاتی داشت که اگر در تاریخ به آن بنگریم در می‌یابیم کاملاً حساب شده بود و ایشان در سال پایانی عمر مبارک‌شان جاده را کشیدند و این راه را برنامه‌ریزی کردند.

رضایی با اشاره به ارائه ۲ پیشنهاد به امام در اواخر سال ۶۷ گفت: اواخر سال ۶۷ وقتی که متوجه شدم قرار است اصلاحاتی در قانون اساسی صورت بگیرد طبق تجاربی که در جنگ داشتم احساس کردم که این تجارب باید در قانون جایی داشته باشد همچنین نگرانی دیگر من این بود که موضوع بنیانگذار انقلاب اسلامی پس از امام چه می‌شود لذا نامه‌ای برای امام نوشتم و این نامه را به احمدآقا دادم. بعدها که این موضوعات را از احمدآقا پیگیری کردم ایشان گفتند که امام چنین اخلاقی ندارد که خود را به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی ثبت کند و این موضوع نتیجه نداد اما چند سال بعد این دغدغه من با بیانات مقام معظم رهبری مرتفع شد. ایشان در سخنرانی‌های مختلف خود که در این کتاب هم فراوان به چشم می‌خورد امام را به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی معرفی کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام انقلاب اسلامی ایران را اولین انقلابی که در تغییر رهبری با مشکل مواجه شده دانست و گفت: ‌شاید این انقلاب در طول تاریخ نخستین انقلابی باشد که در تغییر رهبری با مشکلی مواجه نشد و حتی انبیاء الهی هم اینگونه نبودند زیرا رهبر عزیزمان درست همان راه امام را ادامه دادند و ایشان در روش، منش و کلام آینه تمام نمای امام هستند و در جایی می‌فرمایند من خود را موظف می‌دانم که مو به مو در مسیر امام حرکت کنم و امروز وظیفه ما این است که این میراثرا با همه این شهید و هزینه حفظ کنیم.

رضایی با اشاره به وجود ۲ نوع خطر در مسیر امام گفت: مسیر امام را ۲ نوع خطر تهدید می‌کند نخست خطر مستقیم و دیگر خطر تحریف؛ خطر مستقیم از اصول امام شروع شد که ولایت فقیه و اصول اساسی را زیر سؤال برد اما ما به فضل خدا و با هوشیاری رهبر معظم انقلاب از این خطر عبور کردیم. اما اکنون یک مرحله جدیدی شروع شده که آن تحریف امام است و رهبری در سخنرانی روز ۱۴ خرداد فرمودند اگر ملت ایران بخواهد به آن اهداف برسد و این راه را ادامه دهد باید راه امام را درست بشناسد. شخصیت امام را اگر تحریف کنند مردم را از راه امام منحرف می‌کنند و اگر این راه را گم کنیم و عمداً کنار بگذاریم ملت ایران سیلی خواهند خورد.

وی با اشاره به بیان موضوعات گوناگون در وصیت‌نامه امام گفت: امام خمینی درباره موضوعات مختلف از جمله استکبار جهانی در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی و حتی درباره آل سعود هم سخن گفته و می‌فرماید می‌بینیم ملک فهد هر سال پول مردم را خرج طبع قرآن می‌کند اما با تقویت وهابیت مردم را به سوی ابرقدرت‌ها سوق می‌دهد. حال کسانی که طرفدار آل سعود هستند بهتر است بیایند و این را صراحتاً‌ بگویند زیرا وصایای امام در این زمینه‌ها کاملاً روشن است و اینکه کسی بگوید من در پستویی با امام بودم و شنیدم این پذیرفته نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام انقلاب اسلامی را راهی جدید بیان کرد و گفت: در ۲۰۰ سال اخیر ملت ما بارها راههایی را شروع کردند اما این راهها از آنها گرفته شد و اکنون حدود ۳۵ سال است که راه جدیدی شروع شده و باید این راه را پیش ببریم. اینکه عدهای میگویند مشکلات حل نشده، این مشکلات دست چه کسانی بوده، اقتصاد ما دست همین لیبرالها و تکنوکراتها بوده و از همان اول انقلاب بچههای انقلابی در دفاع از میهن و کارهایی از این دست کارها را درست انجام دادند، اما اینها از همان اول مقابل امام بودند و اکنون مقابل رهبری هستند اقتصاد کشور به انحصار لیبرالها درآمده چطور است ما در مسائل نظامی روی پای خود هستیم اما نمیتوانیم مشکلات کشاورزی را حل کنیم. این مشکلات ربطی به انقلاب ندارد چون اقتصاد ایران هنوز به دست اندیشه امام و رهبری نیفتاده وگرنه میدیدید چطور اقتصاد این کشور شکوفا میشد. اینها مانع رشد شدهاند و لذا باید جوانان عزیز یک تصمیم جدی بگیرند که راه امام ادامه پیدا کند. رهبری با گفتار و سیاستها و رهنمودهای خود کار ما را راحت کرده و میتوانیم این راه را به خوبی ادامه بدهیم و این پرچم را تقدیم حضرت ولیعصر (عج) کنیم.