آمریکا به حمله به بیمارستان قندوز اعتراف کرد

به گزارش افکار خبر، دولت آمریکا پس از کش و قوس‌های فراوان، سرانجام به حمله به بیمارستانی در شهر «قندوز» افغانستان که در جریان آن ۲۲ غیرنظامی کشته شدند، اعتراف کرد.

حمله به این بیمارستان که متعلق به سازمان «پزشکان بدون مرز» بود روز شنبه انجام شد. دولت آمریکا گفته بود درباره این حادثه و نقش احتمالی این کشور تحقیق خواهد کرد.

«جان کمپ‌بل»، یک ژنرال بلندپایه ارتش آمریکا در افغانستان، امروز دوشنبه در جریان یک کنفرانس خبری گفت این حمله به درخواست نیروهای دولت افغانستان انجام شده که زیر آتش نیروهای طالبان قرار داشته‌اند.

کمپ‌بل به صراحت به این نکته هم اشاره کرد که اظهاراتش با گزارش‌های اولیه در این باره متفاوت است. برخی مقام‌های آمریکا پیشتر گفته بودند حمله به بیمارستان «قندوز» بنا به درخواست نیروهای آمریکایی انجام شده که زیر آتش طالبان قرار داشته‌اند.

روزنامه واشنگتن‌پست به تناقض‌گویی این ژنرال آمریکایی اشاره کرد: «بیانات کمپ‌بل، با دو بیانیه قبلی تفاوت دارند، از جمله با اظهارات اشتون کارتر که گفته بود نیروهای آمریکایی هدف حمله قرار گرفته بودند.»

سازمان پزشکان بدون مرز، بعد از انجام این حملات، شهر قندوز را ترک کرده و از آمریکا به خاطر انجام این حملات انتقاد کرده است.

پزشکان بدون مرز در واکنش به اظهارات ژنرال کمپ‌بل گفت که واشنگتن در تلاش است تقصیر این حملات را متوجه افغانستانی‌ها بکند.

سخنگوی این سازمان گفت: واقعیت این است که آمریکاییها این بمبها را پرتاب کردند. با توجه به این تناقضگوییها در روایتهای آمریکاییها و افغانستانیها، نیاز به انجام تحقیقات کاملاً شفاف، حیاتیتر است.