غرض سیاسی در این استیضاح نداشته ام

به گزارش افکار خبر، بعد از کش و قوس‌های فراوان، یکشنبه‌ گذشته طرح استیضاح " عباس آخوندی " وزیر راه و شهرسازی تقدیم هیات‎رئیسه‌ مجلس شد وبرخی از نمایندگان خواستار استیضاح وزیر شدند و مسائلی مانند عدم اجرای تعهدات زمان اخذ رای اعتماد، مشکلات عمومی حوزه وزارتخانه، مشکلات حوزه زمین، مسکن شهری و روستایی، مشکلات حوزه حمل و نقل و مسکن مهر را مطرح می‌کنند.

در این رابطه؛ با دو تن از نمایندگان مجلس، در موافقت ومخالفت طرح استیضاح گفتگو کردیم:

رحماندوست: قصد و غرض سیاسی در این استیضاح نداشته ام

مجتبی رحماندوست رئیس کمیته ایثارگران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دلایل استیضاح آخوندی وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: هر کدام از نمایندگانی که خواستار استیضاح وزیر راه هستند دلایل خود را دارند اما بنده به عنوان رئیس کمیته ایثارگران موظف به پیگیری حقوق ایثارگران مطابق قانون هستم.

وی افزود: برابر قانون بلیط هواپیما برای جانبازان باید نیم بها باشد این در حالی است که تنها تعداد محدودی از شرکت ها به این قانون عمل می کنند.

رحماندوست هم چنین تصریح کرد: ایستگاه هایی مانند ایستگاه راه آهن و فرودگاه ها باید برای رفاه و سهولت در حرکت ایثارگران مناسب سازی شوند اما در این باب اقدامی از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام نگرفته است.

وی با اشاره به جلسه فردای استیضاح وزیر راه گفت: در جلسه فردا سوالات از آخوندی مطالبات ایثارگران و به ویژه اقدامات وزارت راه در باب مسکن ایثارگران است و یکی از دلایل استیضاح وزیر راه استیفای حقوق ایثارگران و جانبازان در حوزه وزارت راه و شهرسازی می باشد.

رئیس کمیته ایثارگران مجلس در مورد برخی اظهارنظرها مبنی بر وجود مسائل شخصی در طرح استیضاح وزیر راه تصریح کرد: بنده قطعا هیچ دلیل و غرض سیاسی در این استیضاح نداشته ام اما از جانب سایر استیضاح کنندگان نمی توان اظهارنظری کرد و امیدواریم قصد و غرض سیاسی در میان نباشد.

آرامی: امیدواریم استیضاح وزیر راه رای نیاورد

منصور آرامی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص استیضاح وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان(۱۳ نفر) خواستار استیضاح آخوندی وزیر راه شدند و پس از طرح در کمیسیون نمایندگان از اظهارات وزیر قانع نشدند و استیضاح آخوندی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

وی افزود: امیدواریم استیضاح وزیر راه رای نیاورد و البته باید گفت اکثریت نمایندگان با استیضاح وزیر راه مخالف هستند و از اقدامات وزیر در حوزه وزارتخانه راضی هستند.

سخنگوی کمیسیون عمران با اشاره به جلسات این کمیسیون در مورد سوال و استیضاح آخوندی اظهار داشت: فضای کمیسیون عمران به عنوان کمیسیون تخصصی وزارت راه مخالف استیضاح وزیر راه است چرا که در بررسی های کمیسیون عمران کوتاهی و اهمال در مسائل اجرایی و وظایفی وزارتخانه نبوده و به نظر استیضاح وزیر منصفانه نیست.

آرامی در ادامه افزود: استیضاح در چارچوب وظایف کلی وزارت خانه نیست و طرح سوالات نمایندگان به صورت کلی و نامفهوم ارائه شده است.

وی در پایان گفت: استیضاح وزیر راه به مصلحت نیست چرا که پاسخ های وزیربه سوالات نمایندگان شفاف و روشن بوده و ان شالله این استیضاح رای نمی آورد.