جزییات تیراندازی قاچاقچیان به ماموران ناجا

به گزارش افکار خبر، حسین رحیمی امروز اظهار کرد: در درگیری مسلحانه روز گذشته پلیس سیستان و بلوچستان با قاچاقچیان مسلح، ۱.۵ تن مواد مخدر کشف و دو قاچاقچی به هلاکت رسیدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ایرانشهر با استفاده از اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان، موفق شدند اعضای یک باند قاچاق مواد مخدر را که قصد انتقال مقدار قابل توجهی مواد با یک دستگاه خودروی تویوتا هایلوکس از شهرستان سرباز به ایرانشهر را داشتند، شناسایی کنند.

این مسئول ادامه داد: پس از شناسایی دقیق فعالیت اعضای باند و محل دقیق عبور قاچاقچیان، روز گذشته اکیپ‌های عملیاتی به منطقه مورد نظر اعزام شدند که خودروهای قاچاقچیان به محض مشاهده ماموران، اقدام به تیراندازی کردند.

وی گفت: ماموران بلافاصله با گرفتن موضعی مناسب با قاچاقچیان درگیر شدند و پس از یک ساعت درگیری دو نفر از آنها را به هلاکت رساندند و یک نفر را نیز دستگیر کردند.

رحیمی بیان کرد: در این عملیات دو دستگاه خودرو توقیف و در بازرسی از خودروی هایلوکس ۱۰۰ بسته تریاک به وزن یک تن به همراه سه قبضه سلاح جنگی و مهمات مربوطه کشف و ضبط شد.

وی از کشف ۵۶۸ کیلوگرم مواد مخدر توسط ماموران مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: پس از یک ماه اقدامات اطلاعاتی و تخصصی توسط ماموران مبارزه با مواد مخدر، فردی که با یک دستگاه خودروی سواری و پوشش خانوادگی اقدام به انتقال موارد مخدر از زاهدان به شهرهای شمالی کشور می‌کرد، شناسایی شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران با شناسایی خودرو قصد متوقف کردن آن را داشتند که راننده خودرو بدون توجه به دستور پلیس اقدام به فرار کرد و در ادامه طی یک عملیات تعقیب و گریز، خودرو متوقف و راننده خودرو به همراه دو سرنشین آن دستگیر شدند.

این مسئول گفت: در بازرسی از این خودرو ۳۸ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک و ۲۷۸ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: متهم در تحقیقات به عمل آمده به دپوی مواد مخدر در زاهدان نیز اعتراف کرد که ماموران بلافاصله وارد عمل شده و با مراجعه به مخفیگاه متهم در زاهدان و بازرسی از محل ۲۵۱ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش را کشف و ضبط کردند.