به گزارش افکارخبر، رضا دامغانی در مورد اهمیت المپیک برای هر رشته ورزشی اظهار داشت: ویترین هر فدراسیون ورزشی المپیک است و باید تصمیمات بر اساس المپیک گرفته شود. پیامدهای حضور در المپیک برای هیچ‌کس پوشیده نیست و اسپانسرهای فدراسیون و پیشنهادهایی که به بازیکنان می‌شود بعد از حضور در المپیک، کاملا متفاوت خواهد بود.

دامغانی ادامه داد: تیم ملی بعد از پایان لیگ فقط ۲ ماه تا مسابقات انتخابی المپیک فاصله دارد. به نظر من کواچ باید حفظ شود ولی کادر فنی تقویت شود چون کمک‌های او در حد و شأن تیم ملی نیستند. اصولاً آوردن کواچ بعد از ولاسکو کار درستی نبود و حالا می‌بینیم که مدیریت او مشکل دارد که موضوعی فراتر از مسائل فنی است. کواچ قهرمان المپیک شده و بار فنی او متفاوت از ولاسکو نیست و باید او را در رأس تیم ملی حفظ کنیم. حضور بهترین مربی دنیا با توجه به زمان کمی که در اختیار تیم ملی است فقط هزینه‌بر است و همین زمان کوتاه، بهانه مربی برای عدم نتیجه‌گیری احتمالی است.

سرمربی پیشین تیم آلومینیوم المهدی گفت: نسل کنونی، نسل طلایی والیبال ایران است به همین خاطر نباید به آنها فشار آورد و انتقاد کرد. اگر تیم فعلی به المپیک نرسد من بعید می‌دانم تا ۲ دوره دیگر، تیم ایران شانس حضور در المپیک را به دست آورد.

دامغانی در پایان تصریح کرد: تیم ملی در جام جهانی از نظر فنی افت کرده بود و کادر فنی نتوانست روحیه از دست رفته را به تیم برگرداند.