انتقادتند یک منتقد از فیلمنامه «آقا و خانم سنگی»

به گزارش افکارخبر، حسین سلطان محمدی گفت: ‌ سریال «آقا و خانم سنگی» طنز خیلی پخته‌ای ندارد و به عقیده من بیشتر برای خندیدن و گذراندن ایام مخاطب است تا اینکه بار مفهومی و اشاره اجتماعی جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: ‌این سریال هیچ تفکری درباره موضوع مورد نظر خود نداشته و به مخاطب بار مفهومی ارائه نمی‌دهد.

این منتقد در ادامه افزود: یکی از موضوع‌های اصلی این سریال ازدواج کردن دختر و پسرها است، ‌اما متاسفانه همین موضوع ساده را به خوبی نشان نداده‌اند و اشاره‌های درستی نیز ندارند.

وی بیان داشت: بخشی از سریال «آقا و خانم سنگی» در دانشگاه و میان دانشجوها می‌گذرد که رابطه بین دانشجوها بسیار غلو آمیز درآمده است و به هیچ عنوان به موضوع اصلی اشاره نمی‌کند.

سلطان محمدی افزود: در چینش عناصر جزئی به اندازه کافی دقت نشده است و همچنین ظرافت‌های طراحی صحنه دچار کاستی است. از این موارد می‌توان به تفاوت حجاب خانم‌ها بیرون از خانه و داخل خانه هنگام ورود خواستگار و همچنین عدم توجه به جزئیات در سکانس مربوط به آمدن خواستگار به همراه جعبه شیرینی و منهدم شدن محتویات داخل جعبه به دلیل تکان‌های فراوان، نیز اشاره کرد.

وی درباره بازیگران و نوع بازی‌هایشان نیز گفت: ‌در این سریال دو سه بازیگر پر سابقه در کنار افرادی قرار گرفته‌اند که بازیگرانی پر شور و حال هستند. کامبیز دیرباز پختگی خود را دارد و در کل هر کدام از بازیگران در تلاش هستند تا بر اساس آنچه شاهد احمدلو طراحی کرده جلو بروند.

سلطان محمدی ادامه داد: ‌شاهد احمدلو کارگردان سریال «آقا و خانم سنگی» با اینکه تا به حال چندین تجربه سینمایی داشته است، ‌اما تجربه طنز جدی نداشته و درباره داستانی که خود عهده‌دار هدایت آن شده است جامعیت کامل را به خرج نداده است و نتوانسته در بحثنشانه شناسی و چینش رفتارها هدایت درستی داشته باشد.

این منتقد گفت: در اینجا پرسشی برایم ایجاد شده است و آنهم این است که چطور چنین فیلم‌نامه‌ای تصویب و به مرحله پخش رسیده است؟! باید دید که تصویب ارائه بودجه و خروجی مدیران رسانه ملی دقیقا چه بوده و آیا با خروجی که الان در حال پخش است هماهنگی دارد یا خیر و فقط شادی شبانگاهی مردم برایشان اهمیت داشته است؟!