خاطره زنده‌یاد «دانش» از آخرین دیدارش با رهبری

به گزارش افکارخبر، «حسن دانش» قاری بین المللی کشورمان که در فاجعه منا درگذشت، پس از کسب مقام نخست مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و دیدار با مقام معظم رهبری نشستی صمیمانه با خبرنگاران داشت.

دانش در این جلسه با اشاره به تلاوت در محضر مقام معظم رهبری گفت: من یک بار سال ۱۳۸۲ در محضر مقام معظم رهبری تلاوت کردم اما آرزویم این بود دوباره بتوانم محضر ایشان تلاوت کنم که خداوند با کسب رتبه برتری در مسابقات بین‌المللی قرآن این توفیق را به من داد.

وی با بیان اینکه قبل از مسابقات بین‌المللی قرآن در کنار دغدغه تلاوت قرآن در این رقابت‌ها به برتری هم فکر می‌کردم، افزود: من در کنار دغدغه مسابقات، برنامه جداگانه‌ای هم برای تلاوت در محضر مقام معظم رهبری داشتم.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم تلاوت در محضر مقام معظم رهبری را سخت ارزیابی کرد و گفت: من برای تلاوت در محضر ایشان استرس خاصی داشتم چون رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیار با فضای قرآن آشنا هستند و دقت خاصی در معنامحوری تلاوت دارند به همین جهت پیش از تلاوت در محضر ایشان نکاتی را اساتید گفتند و من سعی کردم آن‌ها را در تلاوت رعایت کنم که به لطف خدا توانستم تلاوت قابل قبولی در محضر رهبری ارائه دهم.

دانش با اشاره به اینکه پس از تلاوت در محضر رهبری نزد ایشان رفتم اما نتوانستم حرفی بزنم، خاطر نشان کرد: وقتی نزد مقام معظم رهبری رسیدم زبانم بند آمده بود، حس خیلی خوب و باشکوهی را تجربه کردم که انشاالله بازهم اتفاق بیفتد. ایشان از تلاوتم تعریف کردند و مرا مورد تفقد خود قرار دادند؛ من این روز و اتفاق را یکی از نقاط درخشان زندگی خود می‌دانم.

حسن دانش متولد ۱۳۶۵ در یزد و دارای ۲ فرزند است که امسال در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران مقام نخست را کسب کرد و با این برتری همراه با کاروان نور به حج اعزام شد اما متأسفانه در فاجعه منا به دیدار حق شتافت. پیکر وی جمعه در سردخانه‌ای در جده شناسایی شد و روز گذشته در امامزاده جعفر(ع) یزد آرام گرفت.