ایران قصد اشغال کویت را دارد!

به گزارش افکارخبر، «جمعان حربش» عضو مجلس امت کویت در اظهاراتی ضد ایرانی ادعا کرد، شواهد گذشته نشان می‌دهد نیت‌های خصمانه ایران در قبال کویت واقعا جدی است.

حربش در گفت‌وگوی با «الخلیج آنلاین» مدعی شد: «(درک کردن) خطر ایران نیاز به هوش بالا یا تحلیل ندارد بلکه شواهد بسیاری در این مورد وجود دارد، خصوصا اینکه ایران هر وقت فرصت مناسب پیدا کرده، کشورهای بزرگتر از کویت را اشغال کرده است مثل عراق یا لبنان. اکنون در لبنان جناحی نظامی به نام حزب‌الله وجود دارد که کنترل این کشور را در دست دارد و در جنگ‌های خارجی نیز شرکت می‌کند؛ یمن هم به همین وضع دچار می‌شد اگر عربستان و ائتلاف عربی دخالت نمی‌کردند».

وی سپس خواستار افزایش حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن شد تا به گفته وی در برابر «طرح ایرانی» در یمن بایستد.

حربش درباره گام‌های سیاسی علیه ایران، طرح فراخونی سفرای کشورهای حاشیه خلیج فارس از ایران را ستود. پیش از این برخی روزنامه‌های سعودی به این اقدام تحریک کرده بودند(جزئیات بیشتر).

این سخنان در ادامه موج ضدایرانی در کویت و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بیان می‌شود. بیست و دو مردادماه امسال(۱۳۹۴) کویت اعلام کرد یک گروهک را به همراه مقادیر زیادی اسلحه و مهمات، در منطقه «العبدلی» این کشور بازداشت کرده و از آن زمان موج اتهامات علیه ایران و حزب‌الله در این رابطه آغاز شد.

این موج ضد ایرانی به جایی رسید که «احمد جارالله» سردبیر روزنامه کویتی «السیاسه» که سیاست ضد ایرانی و ضد مقاومت دارد، و همچنین روزنامه «القبس» این کشور در گزارشی به قلم «محمد عبدالمحسن المقاطع»، خواستار تشدید مواضع سیاسی کشورهای عربی علیه ایران شدند و از اعضای شورای همکاری خلیج فارس خواستند تا سفرایشان را از تهران خارج کنند.