اتفاقات واقعی در پلیس فتا سریال شد

به گزارش افکارخبر، سعید کمانی تهیه کننده سریال «سایبری» درباره این اثر که قرار است از شبکه یک سیما روی آنتن برود به خبرنگار مهر گفت: سریال «سایبری» ابتدا قرار بود یک مستند درباره پلیس فتا باشد اما بعد به اثری نمایشی تبدیل شد. این اثر به شبکه یک تحویل داده شده است اما زمان پخش آن مشخص نیست.

وی ادامه داد: نهادهایی که در تولید و ساخت این کار مشارکت داشتند، تصمیم گرفتند که این کار به صورت نمایشی ساخته شود به همین منظور سراغ نگارش یک فیلمنامه رفتیم. ما پرونده های پلیس فتا را می دیدیم و علیرضا آل یمین نویسنده سریال، سوژه ها را بررسی می کرد و جزییات کار را درمی آورد.

تهیه کننده سریال «سایبری» با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد قصه های این سریال واقعیت دارد، یادآور شد: عمده قصه های این سریال از پرونده های واقعی در پلیس فتا بهره گرفته شده است و ما در قصه درگیری ها و مشکلاتی را می بینیم که مردم برای آنها به پلیس فتا مراجعه می کنند. به طور مثال ناامنی فضای مجازی و فریب هایی که از طریق این فضا ایجاد می شود در این سریال به تصویر کشیده شده است.

کمانی با اشاره به بازیگران این سریال بیان کرد: قاسم زارع نقش سرهنگ را بازی می کند و در قصه نقشی هم با نام سروان فروزان داریم که روح الله کمانی بازی می کند و ما هر روز زندگی شخصی و کاری او را می بینیم. نکته مهم اینجاست که ۸۰ درصد کسانی‌ که در پلیس فتا کار می کنند جوان هستند و شما از دیدن این جوانان شوکه می شوید که این مساله در سریال هم به تصویر کشیده می شود.

تهیه کننده سریال «سایبری» در پایان با اشاره به بودجه ای که برای این سریال صرف شده است، توضیح داد: این سریال ۱۳ قسمتی با کمترین بودجه ساخته شده است و خود پلیس فتا از هزینه صرف شده برای تولید این اثر تعجب کرده بود. با رقمی که ما کار را ساختیم هر بازیگری حاضر نیست کار کند با این حال ما به کیفیت این پروژه توجه داشتیم.

عوامل سایبری عبارتند از تهیهکنندگان: سعید کمانی و ناصر معماریان، کارگردان: احمد معظمی، برنامه ریز: زهرا محبی، انتخاب بازیگر و بازیگردان: سیامک راشدی، دستیاران کارگردان: کیامک فرهنگ و علیرضا رضوانی، منشی صحنه: مرجان شاهوردی، عکاس: علیرضا رضوانی، مدیر تصویربرداری: طاهر چگونیان، دستیاران: محمد کومیجانی، مصطفی رهنما، طراح صحنه و لباس: سمیرا شجاعی، دستیاران: حامد امانی و ندا محمد خانی، طراح گریم: فرشته گودرزی، اجرا گریم: کامیار آشورنیا، صدابردار: علی قاسمی، مدیر تولید: علی محمودی، مدیر تدارکات: مجتبی بوریاچی.