با چشمانی اشکبار به آلمان برگشتم

به گزارش افکارخبر، گوردون واین رئیس خانه تئاتر فرانکفورت در مورد مردم ایران و همدان گفت: پنج سال پیش نمی‌دانستم در ایران چه چیزی انتظار من را می‌کشد و با حالت غریب و متعجب آمدم ولی وقتی با دخترم می‌خواستیم از همدان برگردیم با چشمانی اشک‌بار به آلمان برگشتیم.

وی با بیان اینکه اینجا خانه دوم من شده و همیشه کارهای هنری ایران برایم قابل توجه بود، گفت: معتقدم در اینجا توانمندی هنری بالایی وجود دارد.

وی ضمن ابراز علاقه‌اش به مردم همدان افزود: دوستان خوبی در همدان پیدا کردم که اگر هر بار به اینجا بیایم احساس غریبی نمی‌کنم. ما کار ایران را در اروپا جا انداختیم و خیلی از آنها مشتاق کار با ایران هستند به خاطر ایده‌ها و سنت‌های ایران.

وی با بیان اینکه برنامه دراز مدت و مستمری با گروه‌های کانون تئاتر و هنرمندان همدانی داریم، گفت: برنامه‎ریزی مستمرمان تا سال ۲۰۲۰ پایه‌ریزی شده تا کارگاه‌های آموزشی و کارهای مشترک داشته باشیم و رفت و آمد گروه‌های هنری بین دو کشور اتفاق بیفتد.

واین اظهار کرد: دتلف کولا رئیس فستیوال در آلمان و پروفسور کریستیل هافمن از سردمداران تئاتر از آلمان و آندریا ماریا ارل همراه ما به همدان آمده‌اند تا کارهای ایران و همدان را ببینند و در صورت امکان آنها را به فستیوال‌های مختلف دعوت کنند.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون دو ورکشاپ در همدان توسط خانم هافمن برگزار کردیم که در آن موارد تخصصی تئاتر به حاضران ارائه شد. در ارتباط تنگاتنگی با همدان و عضو افتخاری در کانون تئاتر همدان هستم که امیدواریم این موضوع سبب افزایش همکاریهای بین ایران و آلمان شود.