کمک‌های همه‌جانبه عربستان به القاعده در یمن

به گزارشافکارخبر، «مروان خالد» یکی از اعضای جدا شده از باند شبه نظامیان منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن در صنعا خبر داد: نیروهای ائتلاف عربی متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان در یکی از مناطق استان ابین هشت تن از شبه‌نظامیان منصور هادی را به اتهام خیانت، جاسوسی و خبرچینی برای انصارالله به ضرب گلوله اعدام کردند.

وی افزود: عربستان به خوبی از شبه نظامیان القاعده و مزدوران منصور هادی در جنوب یمن حمایت مالی می‌کند.

خالد با اشاره به اینکه ارتش امارات هیچ نقشی در جنوب یمن ندارد، گفت: آمریکا و عربستان محرمانه برای تجزیه یمن نقشه می‌کشند.

این عضو جدا شده از شبه نظامیان منصور هادی، اوضاع انسانی در استان‌های جنوبی یمن را بسیار وخیم خواند و گفت: مردم مناطق مختلف استان‌های جنوبی با نبود آب آشامیدنی و غذای مناسب دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: آنچه که رسانه‌های سعودی درباره کمک به اهالی این مناطق می‌گویند، دروغ و افتراست و این رژیم هیچ کمکی به اهالی جنوب یمن نکرده است.

خالد گفت: عربستان به عناصر القاعده و داعش در یمن پول می‌دهد تا آنها را به جبهه‌های درگیری با ارتش و کمیته‌های انقلابی بکشاند در حالی که ارتش بزدل سعودی خود هیچ جرأت و قدرت نظامی زمینی در یمن ندارد.

عربستان مواضع نیروهای منصور هادی را بمباران کرد

از سوی دیگر منابع محلی در استان ابین در جنوب یمن خبر دادند: جنگنده‌های دشمن سعودی و متحدان آن دیروز دوشنبه تجمعی از مزدوران خود را در این استان هدف گرفتند.

این منابع افزودند: عربستان در منطقه بین لودر و مکیراس در استان ابین جمعی از مزدوران خود را مورد هدف قرار داد که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از آنها منجر شد.

منابع مذکور گفتند: در حال حاضر درگیری‌های شدیدی در منطقه عقبة ثره بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با مزدوران عربستان جریان دارد، اما با هیچ پیشروی میدانی برای دشمن در این منطقه همراه نبوده است.

دشمن سعودی به حملات وحشیانه خود علیه صعده ادامه می‌دهد

در استان صعده در شمال یمن هم جنگنده‌های عربستان و متحدانش به حملات وحشیانه خود علیه این استان ادامه می‌دهند.

یک منبع محلی در این استان خبر داد: منطقه جبل الشبکه در منطقه بنی‌معاذ و منطقه القمع در کتاف هدف بمباران هواپیماهای عربستان قرار گرفت.

در منطقه باقم نیز هواپیماهای سعودی یک خودرو را در منطقه الرقاله هدف گرفت و همزمان حملات شدیدی علیه جبل شوحطه در شهر غمر صورت گرفت.

منطقه آل سالم در شهر کتاف و منطقه طخیه صعده نیز از دیگر اهداف حملات دیروز ائتلاف سعودی به این استان بود.