دیدار شاگردان کی روش از تلویزیون پخش نمی شود؟

به گزارش افکارخبر، حسین ذکایی، دبیر شورای سیاست‌گذاری ورزش صداوسیما درباره عدم پخش بازی‌های تیم فوتبال امید در تورنمنت غرب آسیا عنوان کرد: مشکلات مالی صداوسیما زیاد است و به همین دلیل نتوانستیم این رقابت‌ها را پخش کنیم. به‌خوبی می‌دانیم تورنمنت غرب آسیا می‌تواند حداقل از کانال ورزش سیما پخش شود اما مشکلات مالی دست ما را در این راه بسته است.

وی ادامه داد: شرکتی که حق پخش این مسابقات را در اختیار داشت درخواست مبلغ بالایی را کرده بود که پرداخت بالا و به صورت نقدی، آن هم پیش از مسابقات از عهده صداوسیما خارج بود.

دبیر شورای سیاست گذاری ورزش صداوسیما با اشاره دیدار روز پنجشنبه هفته جاری تیم‌های ملی فوتبال ایران و عمان در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا گفت: فدراسیون فوتبال بدون اطلاع صداوسیما حق پخش ۴ مسابقه خانگی ایران در این مسابقات را به یک شرکت خارجی فروخته است. اگر این اتفاق نمی‌افتاد ما می‌توانستیم در ازای دادن حق پخش بازی‌های خانگی‌مان، حق پخش دیدارهای خارج از خانه را بگیریم. در واقع می‌شد به صورت تعاملی و تبادلی کار را پیش برد.

ذکایی با بیان اینکه حق پخش این مسابقات را بازی به بازی خریداری می‌کنیم، اظهار داشت: برای پخش دیدار خارج از خانه ایران با هند و ترکمنستان هم مشکل داشتیم اما به طریقی که شده این دو بازی را پخش کردیم. با این حال در آستانه دیدار با عمان دچار مشکل هستیم و احتمال پخش نشدن این مسابقه وجود دارد.

وی تصریح کرد: تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا حق پخش این مسابقه را خریداری کنیم و مردم مطمئن باشند ذره‌ای کوتاهی نخواهیم کرد اما مشکلات مالی صداوسیما آنقدر زیاد است که احتمال عدم پخش دیدار عمان و ایران وجود دارد. با این شرایط برای پخش بازی گوام و ایران هم دچار مشکل خواهیم شد.

دبیر شورای سیاست گذاری ورزش صداوسیما خاطرنشان کرد: بدهی بیش از ۵۰ میلیون دلاری سازمان صداوسیما، ما را برای پخش رویداهای بزرگ مثل المپیک، یورو و مقدماتی جام جهانی با چالشهای جدی مواجه میکند. همچنان منتظر هستیم دولت، پرداخت بودجه صداو سیما را تسریع ببخشد تا بتوانیم خواسته بهحق مردم علاقمند به فوتبال برای تماشای مسابقات تیم ملی کشورشان را برآورده کنیم.