اظهارات رضاتوکلی درباره کم‌کاری‌اش

به گزارش افکارخبر، رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون، در خصوص دلیل کم کاری خود در سال‌های اخیر اظهار داشت: در سال‌های اخیر پیشنهادهای خوبی برای بازی نداشتم و این موضوع دلیل کم کاری من در سال‌های اخیر بوده است چون در سال‌های گذشته کارهای خوبی را ارائه دادم برای حفظ حرمت و احترام به مخاطبان حضور در برخی نقش‌ها را قبول نمی‌کنم، در حال حاضر نویسندگی می‌کنم و به نظر من خوب است که مدتی بیکاری بود چون در این مدت می‌توان خودسازی کرد.

وی در مورد معیار انتخاب نقش‌های خود عنوان کرد: در این سال‌ها در آثاری چون «مردان آنجلس»، «مریم مقدس»، «زیرزمین»، «او یک فرشته بود» و … نقش‌های متفاوتی را ایفا کردم، برای من کوتاه یا بلند بودن نقش مهم نیست بلکه اثر گذاری نقش اهمیت دارد.

توکلی در خصوص راز ماندگاری هنرمندان بیان کرد: خداوند یک انسان را ماندگاری می‌کند. داشتن ارتباط انسانی با مردم و معرفت انسان موجب ماندگاری هر فرد خواهد شد. هنرمند ماندگار ما دست مردم را بوسیدند. با اخلاق بودن، داشتن معرفت و منش مردانگی از رازهای ماندگاری هنرمندان است.

بازیگر «او یک فرشته بود» در مورد تاثیر تحصیلات آکادمیک در موفقیت هنرمندان گفت: قبل از تحصیلات آکادمیک باید الفبای روابط اجتماعی درس معرفت و منش زندگی کردن را آموخت اگر یک هنرمند درس زندگی را آموخته باشد بی‌شک موفق خواهد بود، در کنار این عوامل داشتن تحصیلات آکادمیک نیز موثر است.

وی در پایان در توصیهای به علاقمندان بازیگری تصریح کرد: ما بازیگر خوب کم داریم و عرصه بازیگری به جوانان و هنرمندان با استعداد بسیاری نیاز دارد. علاقمندان این حیطه باید با تلاش به کسب تجربه بپردازند و آموزش ببینند و بدانند هیچ گاه با پول و پارتی نمیتوان موفق بود. هنر بازیگری باید در ذات فرد باشد و نقشی را که ایفا میکند برای مخاطب قابل باور باشد.