تولید ضدبدافزار بومی در کشور

به گزارش افکارخبر، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل صبح امروز سه شنبه با حضور در یک نشست خبری طی سخنانی گفت: تحولاتی که در کشور در چارچوب تهدیدات پس از برجام اتفاق خواهد افتاد، مجموعه‌ای از تهدیدات و رویکرد جدیدی از دشمن را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه پسابرجام حتما چهره تهدیدات تغییر خواهد کرد، افزود: نظرات پدافند را به صورت طبقه بندی شده در جریان بررسی برجام به کمیسیون برجام تقدیم کردیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تأکید کرد: باید در پسا برجام فضای دقیق‌تری را به تحرکات آمریکا داشتیه باشیم و با تشکیل ستادی آن را بررسی کنیم.

** تولید ضدبدافزار بومی(آنتی‌ویروس) در کشور

سردار جلالی در ادامه این نشست خبری از تولید ضدبدافزار بومی(آنتی‌ویروس) خبر داد و گفت: آئین نامه نحوه استفاده از گوشی هوشمند تهیه شده و پس از تصویب، ابلاغ می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: تحرکات جدیدی را در حوزه اقتصاد مقاومتی شاهد هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه این سازمان برای مقابله با ۸ تهدید موثر علیه کشور، ۸ رویکرد جدید را دنبال می‌کند، تأکید کرد: این پدافندها در حوزه‌های سایبری، زیستی، پرتوی، شیمیایی، کالبدی، اقتصادی، مردم محور و دفاع و آمادگی عمومی خواهد بود.

** تدوین سند دفاع اقتصادی با کمک دولت


سردار جلالی ادامه داد: سندی برای دفاع اقتصادی در برابر جنگ اقتصادی نیاز داریم که بنا داریم این سند را با کمک دولت تدوین کنیم. ما مقابله و رویکرد مقابله با هر تهدیدی را برا اثر همان تهدید مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: جنگ اقتصادی یک فرمانده می‌خواهد که خود رئیس جمهور فرمانده این جنگ و جبهه است؛ حرکات مشکوکی را در کشور شاهدیم که در مسیر جنگ اقتصادی است، کسانی که خودکفایی و استقلال کشاورزی را مزخرف می‌دانند، چه آگاهانه و چه ناآگاهانه در راستای استراتژی دشمن بازی می‌کنند.

*** مشروح سخنان سردار جلالی در نشست خبری به شرح ذیل است:


سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل صبح امروز سه شنبه در نشست خبری که در ستاد این سازمان برگزار شد با اشاره به تراز سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل در اساسنامه جدید خود تراز سازمانی وزارتخانه در حوزه کشوری و همچنین تراز نیرو در حوزه لشکری را دارد.

وی افزود: پدافند غیرعامل یک سازمان ترکیبی دفاعی و غیرنظامی در کشور است که به منظور تعمیق دفاع در آحاد کشور تشکیل شده و در سه حوزه دفاع، حفاظت از مردم و تبیین پدافند غیرعامل فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: رئیس سازمان پدافند طبق اساسنامه و بنا بر پیشنهاد رئیس ستادکل نیروهای مسلح و تأیید فرمانده کل قوا منصوب می‌شود.

سردار جلالی با بیان اینکه ما مقابل و رویکرد مقابله با هر تهدیدی را با مطالعه و بررسی آن تهدید دنبال می‌کنیم، گفت: سازمان ۸ رویکرد را احصا کرده که می‌توان به پدافند در حوزه‌های سایبری، زیستی، پرتویی، شیمیایی، کالبدی، اقتصادی، مردم محور و دفاع آمادگی اشاره کرد.

وی افزود: ما در ۳۱ شهر بزرگ کار توجه به پدافند برای مقابله با حوادثرا آغاز کردیم در این بین اماکنی مانند عسلویه، که به عنوان سرمایه کشور محسوب می‌شود و به دلیل عدم توجه به پدافند غیرعامل در کنار توسعه، آسیب پذیری‌های کشور را افزایش می‌دهد. البته در شهر تهران نیز مراکز بسیار خطرناکی وجود دارد که باید مورد توجه و جابجایی قرار گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در ادامه نشست خبری خود به تهدیدات پسا برجام اشاره کرد و گفت: باید تهدید شناسی جدیدی در حوزه برجام صورت گیرد چرا که چهره تهدیدات پس از برجام تغییر می‌کند، توسعه حوزه جاسوسی و جمع آوری اطلاعات از زیرساخت‌ها و همچنین جاسوسی صنعتی از جمله تهدیداتی است که پس از برجام باید مورد بررسی قرار گیرد.

سردار جلالی تأکید کرد باید ستاد پایش اجرای برجام در خصوص اقدامات و تحرکات آمریکا تشکیل شود تا تمام اعمال و رفتار و گفتار آمریکایی‌ها را مورد بررسی و کنترل قرار دهیم.

وی تصریح کرد: برخی اظهارنظرهای آمریکایی‌ها می‌تواند نقض مفاد برجام محسوب شود که البته در این خصوص ما نظرات و موضوعات خود را به صورت طبقه بندی شده به کمیسیون ویژه برجام تقدیم کردیم و بعد از این نیز بازهم نظرات پدافندی خود را به مجلس ارائه می‌کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه پدافند غیرعامل چه برنامه‌هایی را برای مقابله با تهدیدات اقتصاد مقاومتی درنظر گرفته است، گفت: ما به سندی برای دفاع اقتصادی در برابر جنگ اقتصادی نیاز داریم که بنا داریم این سند را با کمک دولت تدوین کنیم، البته جنگ اقتصادی یک فرمانده می‌خواهد که معتقدیم شخص رئیس جمهور فرمانده این میدان نبرد و جنگ است.

سردار جلالی به برخی تحرکات مشکوک در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: کسانی که خودکفایی و استقلال کشاورزی را مزخرف می‌دانند، چه آگانه و چه ناآگانه در راستای استراتژی دشمن بازی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبادل اطلاعات در حوزه تهدیدات سایبری با کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: ما برای اولین بار در حوزه تهدیدات سایبری با ویروس استاکس‌نت واقع شدیم و توانستیم با این ویروس مبارزه کنیم و با تولید ضد بدافزار بومی در این خصوص فعالیت کردیم و همچنین با کشورهای چین، روسیه و هند در این حوزه تبادل اطلاعات داشتیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل همچنین از تدوین آیین‌نامه نحوه استفاده از گوشی هوشمند خبر داد و گفت: به زودی این آئین نامه پس از تصویب در کلیه ادارات و سازمان‌های حساس عملیاتی می‌شود.

سردار جلالی در بخش دیگری از نشست خبری خود با اصحاب رسانه به فاجعه منا اشاره کرد و گفت: اینکه بخواهیم بررسی کنیم این حادثه عمدی بوده یا خیر باید مطالعات بیشتری را انجام دهیم ولی شواهد و قرائنی که وجود دارد نشان دهنده آن است که این حادثه طبیعی نبوده است و این حادثه چه عمدی و یا چه غیرعمدی بوده، حد کینه مأمورین سعودی نسبت به زائران ایرانی در آن مشاهده می‌شود.

وی در پایان افزود: رفتار سربازان آل سعود با مجروحان این حادثه و قربانیان آن یکی بود. بنده معتقدم مدیریت حج باید مشارکتی شود و مسئولین باید کشورهای اسلامی را برای ورود به موضوع اداره حج متقاعد کنند.