حزب الله نیازی به " تانک T ۷۲ " ایران ندارد + تصاویر

به گزارشافکارخبر،رسانه‌های صهیونیستی همواره ادعاهای گوناگونی را مطرح می‌کنند که هیچکدام دلیل متقنی ندارد و پایه و اساس همه آن‌ها خلاف واقعیت بوده که این موضوع بارها از سوی این رسانه‌ها مطرح و بارها از سوی ایران رد شده است.

از جمله ادعاهایی که رسانه‌های وابسته به صهیونیست و امپریالسم مطرح کرده موضوع موشک ۲۷ متری، ادعای کمک‌های نظامی مشکوک، حضور ایران در نزدیکی مرزهای سرزمین‌های اشغالی، حضور نیروهای ویژه سپاه در شمال شرق سوریه و … است که همه این ادعاها بدون سند و مدرک و تنها در حد یک ادعای دروغین مطرح شده است. البته مسئولین جمهوری اسلامی ایران هم در دوران مختلف موضوعات مذکور را اکیدا تکذیب کرده‌اند.


اما اخیرا ادعایی از سوی سایت " دبکا " مطرح شده که حزب الله لبنان قرار است ۷۵ تانک کلاس " تی ۵۵ " و " تی ۷۲ " از ایران تحویل بگیرد که البته همچون سایر ادعاها هیچ سند و مدرک معتبری در این زمینه ندارند.

حزب الله نیازی به 75

حزب الله نیازی به 75

**بازخوانی ادعای " دبکا "

پایگاه خبری دبکا(debka) مدعی شد که ایران ۷۵ تانک روسی T - ۵۵ و T - ۷۲ در اختیار حزب‌الله لبنان قرار داده است تا این " اولین باری باشد که این گروه به تانک دسترسی پیدا کرده " و یک جوخه زرهی را تشکیل می‌دهد.
پایگاه خبری رژیم صهیونیستی خبر می‌دهد که نتانیاهو اسناد این گزارش را در سفر خود به روسیه در اختیار پوتین قرار داده است تا نشان دهد اخباری که حاکی از اهدای این تانک‌ها از طرف دولت سوریه بودند، نادرست می‌باشند.
منابع نظامی دبکا مدعی هستند که ایران هویتزرهای رعد۱ و رعد۲ در اختیار حزب‌الله قرار داده و همچنین تانک‌های ایرانی T - ۷۲S را نیز برایشان ارسال خواهد کرد! این سایت، همه این سلاح‌های زرهی را تولید شرکت " حدید " از زیرشاخه‌های سازمان صنایع دفاعی ایران می‌داند. دبکا در پایان نوشت که بعد از اینکه مسکو جریان " افشا شدن این اسناد توسط نتانیاهو " را به تهران اطلاع داد، ایران قصد دارد این اطلاعات را بصورت رسمی اعلام کند.



حزب الله نیازی به 75




لازم به توضیح است که جمهور اسلامی ایران به کمک‌های مستشاری به محور مقاومت اشاره کرده و هیچگاه کمک فیزیکی و نظامی را به محور مقاومت تایید نکرده و یکی از نشانه خلاف واقع بودن ادعای " دبکا "، تکذیب قطعی مقامات کشورمان در این زمینه است.


**سردار فضلی: ادعای " دبکا " کذب محض است

سردار سرتیپ علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین درباره ادعای دبکا مبنی بر تحویل ۷۵دستگاه تانک از سوی ایران به حزب‌الله گفت: این ادعا پوچ و کذب محض است.

وی ادمه داد: صهیونیست‌ها بارها ادعاهای کذب اینچنینی را مطرح کرده‎اند و یقینا دفعه آخرشان نیز نخواهد بود. جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به توان دفاعی و بومی مقاومت عنوان داشت: مقاومت اسلامی در منطقه شکل گرفته و حزب‌الله نیازی به ۱۰۰ دستگاه تانک ایران ندارد. وی در پایان این ادعا یک ادعای پوچ و بی‌محتوا است و ارزش و اهمیتی ندارد.

** " دبکا " درباره ادعای خود مدرک ندارد

دومین دلیلی که نشان ‌می‌دهد ادعای این سایت وابسته به صهیونیست دروغ است؛ اینکه آن‌ها هیچگاه مدرک مستند و دقیقی از ادعای خود ارائه نکردند و اگر امروز مدعی هستند تانک‌های کلاس " تی ۵۵ " و " تی ۷۲ " به لبنان ارسال می‌شود، هیچ مدرکی ندارند(از جمله عکس ماهواره‌ای و امثالهم) و این دومین دلیلی است که اشتباه بودن این ادعا را تایید می‌کند.
علاوه بر این دلیل مستندی که نشان می‌دهد ادعای " دبکا " نادرست است ماهیت دفاعی و مقاومتی حزب الله لبنان بوده که مبتنی بر جنگ ناهمطراز(Asymmetric Warfare) است. رزمندگان حزب الله در جنگ ۳۳ روزه با استفاده از تاکتیک " موشک های ضد زره - موشک‌های ضد کشتی - راکت‌های کاتیوشا " بر تانک‌های انبوه اسرائیلی و ناوچه های کلاس " ساعر " ارتش رژیم صهیونیستی غلبه کردند.
** اسرائیل گورستانی از تانک‌هایش را در مثلث" مارون الراس - مرجعیون - بنت جبیل " نظاره گر بود
سوال اینجاست؛ حزب الله که راهبرد خود را بر اساس جنگ ناهمگون طراح کرده چه نیازی به ۷۵ " تانک T ۷۲ " ایران دارد. تانک در راهبرد دفاعی حزب الله از توان مقاومت می‌کاهد و دست و پا گیر حزب الله خواهد بود؛ زیرا نبردی که باعثشد در جنگ ۳۳ روزه اسرائیل گورستانی از تانک‌هایش را در مثلث" مارون الراس - مرجعیون - بنت جبیل " نظاره گر باشد تاکتیک جنگ ناهمگون مبتنی بر نبرد کماندوها با تجهیزات و ادوات است و نه نبرد ادوات با ادوات.

چیزی که تیپ ۵۲ زرهی ارتش اسرائیل را در جنگ جولای و آگوست ۲۰۰۶ زمینگیر کرد؛ موشک‌های ضد زره " کورنت " با ضریب نفوذ قریب به ۱۰۰۰ میلی متر بود نه تانک‌های " کلاس تی ". پس بطور کل تانک‌های سنگین در راهبرد تدافعی حزب الله جایی ندارد.
یکی از کارشناسان و فرماندهان سابق ارتش فرانسه در گفتگو با المنار گفت: پیشرفت در سلاح‌های ضد تانک منجر به تبدیل این تانک به یک سلاح ضعیف شد و برای مدت زیادی مرکاوا یک تانک خیلی پیشرفته بود. اما افزایش تعداد زره‌های اطرافش باعثمی‌شود تا سرعت و کارایی‌اش را از دست بدهد. من فکر می‌کنم تانک آبرامز و مرکاوا مورد هدف موشک‌های پیچیده و پیشرفته خواهند بود.
وی افزود: " قدرت مقاومت و سلاحی که در دست داشت ارتش صهیونیست را غافلگیر کرد، چون آن‌ها سلاح‌های پیشرفته روسی در اختیار داشتند و این اسلحه قادر بود تانک‌ها را از بین ببرد. پس یک یا دو نفر اپراتور با طی مسافتی معادل ۲ تا ۳ کیلومتر به سمت یک تانک موشکی را شلیک کرده و آن را از بین می‌برند و در واقع این سلاح اسرائیل را غافلگیر کرد ". غافلگیری در جنگ ۳۳ روزه برای صهیونیست‌ها گران تمام شد و رزمندگان شجاع حزب‌الله این دژ مستحکم را به تابوتی برای سربازان اسرائیلی تبدیل کردند.

حزب الله نیازی به 75


حزب الله نیازی به 75

حزب الله نیازی به 75




** لانچرهای موشک‌های کوتاه برد و راکت‌هایحزب اللهدر نقطه X مستقر و پس از شلیک به نقطه Y نقل مکان می‌کنند

علاوه بر این حزب الله از تاکتیک موشک‌های زمین به زمین و راکت‌های کوتاه برد استفاده می‌کند و این موضوع کلید موفقیت حزب الله در جنگ ۳۳ روزه بود؛ یعنی لانچر موشک‌های کوتاه برد و راکت‌ها در نقطه X مستقر می‌شوند و پس از شلیک به نقطه Y نقل مکان می‌کنند و این موضوع نشان می‌دهد زره پوش در این تاکتیک جایگاهی ندارد.



حزب الله نیازی به 75


حزب الله نیازی به 75


حزب الله نیازی به 75





**تاکتیک های رزمی حزب الله / موشک‌های " کاتیوشا "
استفده از جیپ‌های تاکتیکی مجهز به سلاح‌های نیمه‌سنگین، موشک‌های ضد زره کورنت تایپ(Kornet E Antitank Guided Missile) و موشک‌های قدرتمند گراد(کاتیوشا) از جمله تاکتیک‌های حزب الله در جنگ ۳۳ روزه بوده که توانست دشت " خیام " و مربع " مارون الراس، مرجعیون، بنت‌جبیل و عیتا الشعب "، را تحت‌الشعاع قرار دهد و کارشناسان نظامی معتقدند که یک تیپ نظآمی حزب‌الله توانست در نبرد ناهمگون در مقابل رسته بزرگی از صهیونیست‌ها بایستد(که این رسته می‌تواند یک لشگر یا تیپ زرهی ۵۲ ارتش اسرائیل باشد) و در مجموع ۷۰۰ کیلومتر مربع به ازای هرکیلومتر مربع ۵ تا ۷ سرباز مقاومت حضور داشتند.

نکته دیگری که لازم است به آن اشاره شود توان بومی محور مقاومت است که نیازی به ادوات نظامی ایرانی در آن احساس نمی‌شود. حزب الله امروز هرآنچه نیاز داشته باشد را براساس راهبرد نبرد ناهمگون خواهد ساخت؛ پس نیازی به محصولات نظامی ایران ندارد، ضمن آنکه بارها مقامات کشورمان به کمک‌های مستشاری به محور مقاومت تاکید داشتند.