خوشمزه‌ترین خوردنی‌های آنتی استرس در دنیا

به گزارشافکار خبر،استرس می‌تواند منجر به افزایش میل بدن به خوردن مواد غذایی فاقد ارزش تغذیه‌ای و افزایش ساخت هورمون چاقی و به دنبال آن بروز چاقی در نواحی مانند شکم، ران‌ها و میان تنه افراد شود.

گفتنی است، اما افراد حتی با وجود داشتن استرس می‌توانند از مواد غذایی خوشمزه استفاده کنند و به این ترتیب علاوه بر حفظ تناسب اندام میزان استرس بدن خود را نیز کاهش دهند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، از جمله مواد غذایی مفید برای رفع استرس، توت شیرین و شکلات را می‌توان نام برد که سبب ترشح ماده شیمیایی بتااندروفین در مغز می‌شود و به این ترتیب باعثرفع استرس می‌شود.

توت، تمشک، توت فرنگی و ذغال اخته با وجود طعم شیرین خود مشهورترین آنتی‌اکسیدان‌ها برای جلوگیری از پیری زودرس و مبارزه با استرس هستند.

مصرف این خوارکی‌ها همچنین می‌تواند اثرات مخرب استرس بر دستگاه گوارش و هضم غذا را کاهش دهد.

بابونه یکی دیگر از مواد غذایی تسکین‌دهنده استرس است. مصرف عصاره چای بابونه قبل از خواب با بالا بردن سطح آمینو اسید گلیسین می‌تواند سبب آرام‌سازی سیستم عصبی و جلوگیری از بروز استرس شود.

مصرف چای بابونه همچنین می‌تواند به تنظیم وضعیت دستگاه گوارش مانند گرفتگی معده و رفع یبوست بپردازد.

دانه‌های آجیل نیز به طور طبیعی می‌توانند سبب تنظیم سطح قند خون، کاهش هوس خوردن مواد غذایی شیرین، تنظیم اشتها و بهبود متابولیسم بدن شوند.

در آجیل گروه ویتامین‌های B، روی، منیزیم و روغن‌های امگا۳و۶ وجود دارد که همگی اثر مثبت بر اعصاب و رفع استرس می‌گذارند.

یکی دیگر از مواد غذایی کاهنده استرس، سیر خوراکی است که نوعی اثر ضد باکتری، ضد ویروسی و ضدقارچی در بدن از خود به جای می‌گذارد.

با به وجود آمدن اثرات محافظتی از بدن سیستم عصبی بدن آرامش پیدا کرده، بروز استرس ناشی از عوامل بیماری‌زا در بدن از بین می‌رود.

مصرف سیر همچنین میتواند سبب کاهش التهاب بافت عضلات و گرفتگی عضلات شود که به هنگام استرس روی میدهد. امگا۳ موجود در ماهیهای روغنی مانند ماهی سالمون و قزل آلا نیز به دلیل دارا بودن ویتامینهای گروه B، روی و منیزیم سبب کاهش استرس در افراد شود و در نهایت روغن زیتون یکی از ترکیبات بسیار مهم برای کاهش استرس در افراد است زیرا با اثر محافظتی از قلب و عروق از افراد به هنگام بروز استرس محافظت میکند.