سرطان بدخیم در ios را جدی بگیرید!

به گزارشافکار خبر،با توجه به انتشار خبرهای جدید از درز اطلاعات شخصی کاربران در سرویس‌های مختلف و دسترسی غیرقانونی نفوذگران به گوشی‌های هوشمند به‌نظر می‌رسد کاربران باید در استفاده از سرویس‌های مختلف و یا دانلود و اجرای برنامه‌های مختلف و حتی فایل‌های مختلف دقت بیشتری به خرج دهند.

حضور یک بدافزار جدید به نام YiSpecter بر روی تعدادی از گوشی‌های هوشمند اپل در آسیا شاید یک استثنا یا شاید هم شروعی جدید از حملات نفوذگران باشد.

بر اساس گزارش شرکت امنیتی Palo Alto، بدافزار جدید باعثتغییر و جایگزینی برنامه‌های اصلی با نمونه‌های مشابه اما جعلی شده تا نهایتا این برنامه‌ها به نمایش تبلیغات اقدام کنند. این بدافزار حتی موتور جستجوی پیش فرض سافاری را تغییر داده، بوکمارک‌ها را ویرایش کرده و بدون اجازه کاربر به آپلود اطلاعاتی مشخص و خاص اقدام می‌کند.

جای هیچ بحثی نیست که حجم وسیعی از این بدافزارها از طریق محتویات نامطلوب و مستهجن، گوشیهای کاربران را مورد هدف قرار میدهند و YiSpecter نیز یکی از این بدافزارها است. این شایعه وجود دارد که دستگاههای هوشمند اپل که جیلبریک شدهاند با این بدافزار آلوده شوند. اگرچه این عمل همانند روت کردن دستگاههای اندرویدی به نفوذگران اهداف گستردهتر و البته با قدرت دفاعی پایینتری را خواهد داد اما نباید iOS را نیز به خودی خود رویینتن به حساب آورد.